Ce „baliverne” propune liberalul Buican


Liberalul-şef a atacat criteriile pentru repartizarea sumelor aflate la dispoziţia Consiliului Judeţean conform Legii Finan­ţelor Publice Locale 273/2006. „Ins­tituţia Consiliului Judeţean are la dis­poziţie, în fiecare an, fonduri puse la dispoziţie care trebuie repartizate către UAT-uri (Unităţi Administrativ-Terito­riale), conform art. 33, alin. (3), lit. b) din Legea Finanţelor Publice Locale 273/2006: “(3) Din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, aprobate anual prin legea bugetului de stat, şi din cota de 18,5% prevăzută la art. 32 alin. (1), o cotă de 27% se alocă bugetului propriu al judeţului, iar dife­renţa se repartizează pentru bugetele locale ale comunelor, oraşelor şi muni­cipiilor, astfel: (……) 20% din sumă se repartizează, prin hotărâre a consiliului judeţean, pentru susţinerea programelor de dezvoltare locală şi pentru susţinerea proiectelor de infrastructură care nece­sită cofinanţare locală. Hotărârea con­siliului judeţean se comunică directorului direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, instituţiei prefectului şi consiliilor locale din judeţ”, se arată în proiectul respectiv. Pentru repartizarea acestor fonduri echipa de specialişti a PNL Vâlcea, coordonată de deputatul Cristian Buican, propune următoarele criterii: l UAT-ul care a primeşte în anul curent sume pentru plata arieratelor, nu mai primeşte sume pentru proiecte de investiţii, cu excepţia compensărilor. l Populaţia care beneficiază de proiectul de investiţii – 25 pct. l Până la 3 000 locuitori – 5 pct. l Până la 5 000 locuitori – 10 pct. n Până la 10 000 locuitori – 15 pct. l Până la 20 000 locuitori – 20 pct. l Până la 30 000 locuitori – 25 pct. l Oportunitatea proiectului în contextul strategiilor judeţene şi locale – 5 pct. Obiectivele proiectului corespund primelor 3 priorităţi ale strategiei relevante judeţene şi/sau locale – 5 pct. l Justificarea economică, socială şi de mediu – 40 pct. Proiectul contribuie direct/indirect la crearea de locuri de muncă – 10 pct. l Proiectul contribuie direct/indirect la creşterea veniturilor proprii ale UAT sau la scăderea cheltuielilor curente – 10 pct. l Proiectul are impact social? – 5 pct. l Proiectul respectă actualele standarde de mediu? – 5 pct. Proiectul este promovat în parteneriat de cel puţin 2 UAT-uri – 10 pct. Sustenabilitatea financiară a proiectului pe baza indicatorului de sustenabilitate financiară calculat potrivit Anexei – 25 pct. l Indicatorul de sustenabilitate financiară este mai mic de 50% – 15 pct. l Indicatorul de sustenabilitate financiară este între 50% – 75% – 10 pct. l Indicatorul de sustenabilitate financiară este între 75% – 100% – 5 pct. l Indicatorul de sustenabilitate financiară este peste 100% – proiectul nu se finanţează. l Nivelul participării bugetului local în raport cu solicitarea de alocare din partea CJ – maxim 10 pct. (peste 50% – 10 pct.; între 25 %-50% – 7 pct.; între 10 %-25% – 5 pct.; sub 10% – 0 pct.)) l Aranjamente pentru implementare/Performanţă în implementare – 5 pct l S-au definit indicatori corespunzători de măsurare a progresului şi performanţei proiectului şi au fost definite aranjamente adecvate pentru monitorizare şi evaluare? – 5 pct. 

Sunt propuse şi criterii specifice la nivel de judeţ conform Ordinului Ministrului MDRAP 1851/2013 pentru aplicarea OUG. 28/2013: „Instituţia Consiliului Judeţean întocmeşte lista cu propunerile de investiţii care vor beneficia de finanţare din partea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, conform art. 11, alin. (6) din Ordinul Ministrului MDRAP 1851/2013 pentru aplicarea OUG. 28/2013, pe baza criteriilor de prioritizare, care pot conţine şi „criterii specifice la nivel judeţean”: Art. 11, alin. (6): Consiliile judeţene întocmesc, pe baza criteriilor de prioritizare, prevăzute în Anexa B şi în urma consultării autorităţilor publice locale, lista cu propuneri de obiective de investiţii în continuare şi noi, cu încadrarea în sumele comunicate conform alin. (3). Anexa B: Criterii de prioritizare a obiectivelor de investiţii din cadrul Programului naţional de dezvoltare locală pentru repartizarea echilibrată a fondurilor pe obiective de investiţii se folosesc următorii indicatori: 1. data semnării contractului de lucrări; 2. restul de executat sau de alocat; 3. populaţia deservită; 4. cuantumul cofinanţării beneficiarilor; 5. bugetul local raportat la numărul de locuitori; 6. criterii specifice la nivel de judeţ. Pentru repartizarea acestor fonduri se propun următoarele criterii: lOportunitatea proiectului în contextul strategiilor judeţene şi locale – 10 pct. lObiectivele proiectului corespund primelor 3 priorităţi ale strategiei relevante judeţene şi/sau locale – 10 pct. l Justificarea economică, socială şi de mediu – 50 pct. l Proiectul contribuie direct/indirect la crearea de locuri de muncă? – 13 pct. l Proiectul contribuie direct/indirect la creşterea veniturilor proprii ale UAT sau la scăderea cheltuielilor curente? – 13 pct. l Proiectul are impact social? – 5 pct. l Proiectul respectă actualele standarde de mediu? – 5 pct. l Proiectul este promovat în parteneriat de cel puţin 2 UAT-uri – 14 pct. l Sustenabilitatea financiară a proiectului pe baza indicatorului de sustenabilitate financiară calculat potrivit Anexei – 30 pct. l Indicatorul de sustenabilitate financiară este mai mic de 50% – 30 pct. l Indicatorul de sustenabilitate financiară este între 50% – 75% – 20 pct. l Indicatorul de sustenabilitate financiară este între 75% – 100% – 10 pct. l Indicatorul de sustenabilitate financiară este peste 100% – proiectul nu se finanţează. l Aranjamente pentru implementare/Performanţă în implementare – 10 pct. l S-au definit indicatori corespunzători de măsurare a progresului şi performanţei proiectului şi au fost definite aranjamente adecvate pentru monitorizare şi evaluare? – 10 pct. Proiectul mai cuprinde modalitatea de evaluare a proiectelor conform criteriilor propuse, atât în ceea ce priveşte finanţarea conform art. 33 din Legea Finanţelor Publice Locale 273/2006 cât şi pentru aplicarea criteriilor specifice la nivel de judeţ în cazul proiectelor finanţate conform OUG. 28/2013 (PNDL), precum şi indicele de sustenabilitate financiară”.