Simpozion Naţional de Învăţământ Tehnic şi Profesional, la Râmnicu Vâlcea


Simpozionul Naţional „Învăţământ Tehnic şi Profesional pentru Egalitate în mijlocul diferenţelor” a debutat ieri, la Râmnicu Vâlcea, şi se va încheia astăzi. Ajuns la a V-a ediţie, simpozionul a avut ca locaţie aleasă Liceul cu profil Tehnologic „Căpitan Nicolae Pleşoianu”. Deschiderea evenimentului a aparţinut: Preşedintelui Consiliului Judeţean, Ion Cîlea, Inspectorului General de Învăţământ, Remus Grigorescu, directorului Casei Corpului Didactic, dar şi altor cadre de învăţământ ai liceului şi nu numai.

Participarea unui număr mare de cadre didactice şi elevi pentru a concura cu propriile experienţe şcolare si extraşcolare, socializarea elevilor din învăţământul tehnic, menţinerea contactului între cadrele didactice de specialitate, dar şi îmbunătăţirea imaginii activităţii şcolilor din filiera tehnologică, au făcut scopul acestei manifestări. Elevii au concurat la secţiuni precum: prezentarea de referate cu profil tehnologic, desen, fotografie, elaborarea de machete practice, precum dansuri populare şi moderne. De asemenea, şi profesorii au avut o secţiune dedicată. Aceştia au prezentat susţineri precum: „Utilitatea strategiilor moderne de predare –învăţare-evaluare a disciplinelor specifice învăţământului liceal tehnic şi profesional”, „Mediul şcolar actual şi dezvoltarea durabila în educaţie” (exemplificate prin referate, lucrări ştiinţifice şi exemple de proiecte educative, şi „Opţiuni şi perspective educaţionale în învăţământul tehnic şi profesional” (comunicări  ştiinţifice).

Simpozionul naţional „Învăţământ tehnic şi profesional pentru egalitate în mijlocul diferenţelor” se adresează elevilor şi profesorilor din învăţământul tehnic şi profesional. De asemenea, are ca obiective stimularea creativităţii, educaţia gândirii ştiinţifice şi a lucrului în echipă, dar şi dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi a spiritului de competiţie. Lucrările au fost evaluate în funcţie de  calitatea, originalitatea şi contribuţia personala a elevilor în elaborarea produselor şi în prezentarea cerinţelor regulamentului fiecărei secţiuni.

Concursul  naţional a  constituit un bun prilej pentru diseminarea şi promovarea rezultatelor cadrelor didactice şi ale elevilor din învăţământul tehnic, cunoaşterea celor mai noi realizări în domeniul tematicii abordate, menţinerea contactului  între cadrele didactice, stimularea creativităţii elevilor din domeniul tehnic, precum şi promovarea performanţelor acestora. Elevii au avut ocazia de a prezenta public cele mai surprinzătoare, ingenioase si interesante informaţii, competenţe  şi talente pe care le-au dobândit, creat şi le-au obţinut ca rezultat al preocupărilor lor în domeniile de  care sunt atraşi.