Vâlcenii trebuie să știe CARE SUNT AVANTAJELE UTILIZĂRII Spațiului Privat Virtual (SPV)


Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vâlcea recomandă contribuabililor vâlceni să se înregistreze în Spaţiul Privat Virtual (SPV), pentru o comunicare facilă şi eficientă cu unităţile fiscale. Spaţiul Privat Virtual este un serviciu gratuit, disponibil 24h/24h, care oferă acces gratuit la noutăţi legislative, prin intermediul Buletinului informativ fiscal, solicitarea şi primirea cazierului fiscal, programarea online etc.

Cum te poți înregistra în SPV?

În vederea înregistrării în SPV, se accesează site-ul www.anaf.ro, secţiunea SPV SPAŢIUL PRIVAT VIRTUAL/ Înregistrare în Spaţiul Privat Virtual şi se completează un formular web securizat. Persoanele fizice se înregistrează în SPV pe bază de nume de utilizator şi parolă, contul fiind aprobat atât online, cât şi la sediu. Avantajele utilizării SPV sunt: depunerea unor formulare; transmiterea solicitărilor de informaţii/documente; efectuarea plăţii obligaţiilor fiscale direct cu cardul bancar; primirea deciziilor de impunere şi a altor acte administrative fiscale; programarea online. Persoanele juridice se înrolează în SPV doar în baza unui certificat digital calificat, înregistrat în sistemul informatic al ANAF prin depunerea formularului 150. Beneficiile serviciului constau în: accesarea electronică a extraselor de cont pentru conturile deschise la Trezorerie; solicitarea şi primirea fişei pe plătitor; primirea de acte administrative fiscale; transmiterea solicitărilor de asistenţă în domeniul fiscal.

Din 1 martie 2022, SPV devine obligatoriu

„Reamintim că, începând cu 1 martie 2022, contribuabilii/plătitorii persoane juridice, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică, precum şi persoane fizice care desfăşoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent sunt obligaţi să transmită organului fiscal central cereri, înscrisuri sau orice alte documente prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, respectiv prin înrolarea în sistemul de comunicare electronică dezvoltat de Ministerul Finanţelor/A.N.A.F. În situaţia în care contribuabilii/ plătitorii nu îşi îndeplinesc obligaţia comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, nu vor fi luate în considerare, urmând ca acesta să notifice contribuabilii/ plătitorii cu privire la obligativitatea comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă”, ne-au anunțat angajații Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Vâlcea.
„Agenţia Naţională de Administrare Fiscală vine în sprijinul facilitării îndeplinirii obligaţiilor fiscale, oferind o serie de servicii accesibile pe site-ul instituţiei, www.anaf.ro. Pentru a beneficia de îndrumare şi asistenţă cu caracter general, în domeniul fiscal, se poate apela Call-Center-ul ANAF, la numărul de telefon 031.403.91.60”, au mai precizat aceleași surse.
Sursă foto: Arhivă
Material realizat cu sprijinul Biroului de comunicare al AJFP Vâlcea