Scoaterea din cazierul fiscal a unor fapte


Direcţia Generală a Finanţelor Publice Vâlcea informează că, în Monitorul Oficial al României, Par­­­tea I, nr. 457/06.07.2012, a fost pu­blicată Legea nr. 113/2012 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 25/2011 pentru modificarea art. 7 din Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal.

Potrivit prevederilor actului normativ menţionat mai sus, pentru contribuabilii care au înscrise date în cazierul fiscal, acestea vor fi scoase din evidenţă şi dacă se află una în următoarele situaţii:

– contribuabilul declarat inactiv a fost reactivat. Data scoaterii din evidenţă este data reactivării contribuabilului în situaţia în care acesta a fost declarat inactiv pentru cazul în care nu şi-a îndeplinit, pe parcursul unui semestru calenda­ristic, nicio obligaţie declarativă pre­vă­zută de lege sau data împlinirii unui termen de 3 luni de la data reactivării contribuabilului în situaţia în care acesta a fost declarat inactiv pentru sustragerea de la efectuarea inspecţiei fiscale prin declararea unor date de identificare a domici­liului fiscal care nu permit organului fiscal identi­ficarea acestuia sau în cazul în care organele fiscale au constatat că nu funcţionează la do­miciliul fiscal declarat, potrivit pro­ce­durii stabilite prin ordin al preşe­din­telui Agenţiei Naţionale de Admi­nis­trare Fiscală. Aceste prevederi sunt aplicabile şi reprezentanţilor legali;

– decesul, respectiv radierea con­tribuabilului. În situaţia radierii unei persoane juridice declarate inac­tive anterior radierii, inactivita­tea fiscală înscrisă în cazierul fiscal al reprezentantului legal se scoate din evidenţa acestuia la data împli­nirii unui termen de un an de la data radierii contribuabilului.