Documentaţia necesară pentru înregistrarea formularului 150 la unităţile fiscale


Pentru utilizarea serviciului „Depunere declaraţii online”, ulterior obţinerii formularului 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, contribuabilii vor depune la orice unitate fiscală din subordinea ANAF: formularul 150 listat, semnat şi ştampilat de contribuabilul pentru care se depun declaraţiile fiscale; documentul de identitate al titularului certificatului calificat, în original şi copie; documentul în original şi copie, care atestă calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotărârea Adunării Generale a Acţionarilor sau Statutul societăţii comerciale); documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil, în situaţia în care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.

După depunerea documentaţiei, contribuabilii vor primi o confirmare pe adresa de e-mail menţionată în formularul 150 pentru utilizarea serviciului Depunere declaraţii online. Apoi, se accesează websiteul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, secţiunea Declaraţii electronice, categoria Descărcare declaraţii, parcurgând etapele prezentate în ghidul Instrucţiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaraţiilor online, publicat pe websiteul instituţiei.

După completarea formularului 112 şi semnarea acestuia cu certificatul digital calificat,se va accesa websiteul e-guvernare.ro, pentru transmiterea declaraţiei.

Atenţie! La semnarea şi transmiterea Declaraţiei 112 online, tokenul trebuie introdus în portul USB al unităţii centrale a calculatorului!