UN VÂLCEAN A FOST PRINS FURÂND APĂ din rețeaua Apavil. 13 clienți au fost debranșați pentru că nu au plătit facturile


Având în vedere că, în ultima perioadă, Apavil SA a înregistrat pierderi de apă, generate de avarii și furturi, operatorul regional al serviciilor de apă și de canalizare continuă campania de eliminare a pierderilor de apă din sistemul public.
Reprezentanții Apavil SA, prin Serviciul Control Clienţi, ne-a anunțat că a desfășurat și în luna aprilie 2022 acțiuni de verificare şi control în vederea depistării utilizatorilor cu branşamente frauduloase, a utilizatorilor fără contract de furnizare (cu branșamente clandestine), a utilizatorilor cu racorduri de canalizare nedeclarate, a utilizatorilor cu surse proprii de apă necontorizate, dar care evacuează apa uzată în reţeaua publică de canalizare, de verificare a integrităţii sigiliilor la apometrele montate în căminele de branşament şi a etanşeităţii legăturilor, pentru eliminarea pierderilor din reţea etc.

Mai multe nereguli au fost descoperite în Râmnicu Vâlcea, Drăgășani, Băbeni și Călimănești

În urma acțiunilor de verificare a clienților, derulate în perioada 1-31 mai 2022, efectuate în Râmnicu Vâlcea, Drăgășani, Băbeni și Călimănești au fost depistați:
• un branșament clandestin. S-a luat măsura blindării branșamentului și s-a sistat alimentarea cu apă până la achitarea prejudiciului și intrarea în legalitate;
• 42 clienți cu racorduri de canalizare nedeclarate, care deversau în rețeaua publică de canalizare, fără a deține contract cu societatea pentru furnizarea acestui serviciu.
În ambele cazuri s-a dispus măsura recuperării prejudiciului și intrării în legalitate.
• au fost debranșati un număr de 13 clienți pentru neplată.

Ce riscă cei care au fost prinși cu nereguli?

„Atragem atenția consumatorilor că furtul de apă din sistemul public de alimentare cu apă și de canalizare constituie infracțiune în domeniul serviciilor de utilități publice și se pedepsește potrivit prevederilor Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, așa cum este prevăzut în Legea serviciilor comunitare pentru utilități publice (nr. 51/2006, cu modificările și completările ulterioare), art. 46, alin. 1: «Constituie infracțiune în domeniul serviciilor de utilități publice și se pedepsește potrivit Legii nr. 286/2009 privind Codul Penal, cu modificările și completările ulterioare, fapta săvârșită cu intenție privind furtul de apă din sistemul de alimentare cu apă». De asemenea, pentru situațiile de consum clandestin, prejudiciul adus societății se stabilește conform Ordinului 29/N/1993 al MLPAT – Ordin pentru aprobarea Normativului – cadru privind contorizarea apei și a a energiei termice la populație, instituții publice și agenți economici. Pentru stoparea acestor acțiuni ilegale de furt de apă din sistemul public de alimentare cu apă, rugăm clienții să anunțe reprezentanții Apavil SA prin sesizarea oricărei situații care pare suspectă la sediul societății din str. Carol I, nr. 3-5, la Dispeceratul Apavil SA – 0250.820.010/ 0350.802.160 sau pe adresa de e-mail control.clienti@apavil.ro”, se arată într-un comunicat transmis de Apavil SA pe marginea acestui subiect.

Vin și alte vești proaste pentru hoții de apă: controalele nu se opresc!

Reprezentanții Apavil SA Râmnicu Vâlcea ne-au mai anunțat că acțiunile de verificare vor continua în toată aria de operare. Scopul vizat este acela de a identifica branșamentele frauduloase și clandestine de apă, care conduc la reducerea debitului de apă și diminuează eforturile operatorului de asigurare a serviciilor în condiții optime, fiind afectați astfel toți consumatorii.
• Material realizat cu sprijinul Compartimentului comunicare, mass-media al societății Apavil SA