93% din școli și grădinițe au finalizat igienizarea


• încă mai avem unități școlare cu toalete în fundul curții și fără apă curentă
 

Deși în multe din unitățile școlare s-au efectuat lucrări de igienizare și nu numai, încă mai avem școli cu toalete în curte și fără apă curentă. Încă mai sunt școli și grădinițe unde copiii sunt nevoiți să meargă afară, pe timp de iarnă, la toaleta din fundul curții și să bea apă de la fântânile publice. Asta denotă și faptul că doar 70% din unitățile de învățământ vâlcene au primit avize de funcționare. Un raport al Inspectoratului Școlar Jude­țean, prezentat, cu ocazia întrunirii Colegiului Prefectural, de către Remus Grigorescu, inspector școlar general,  atestă că în cazul a 93% (492) din unitățile școlare s-a finalizat igienizarea. La Liceul „Antim Ivireanul”, întreținerea spațiilor s-a realizat în funcție de fondurile disponibile, în timp ce la Liceul de Arte și la Școala Gimnazială Glăvile, lucrările sunt în plină desfășurare. O situație mai aparte se întâlnește la Colegiul Național „Alexandru Lahovari” aflat în lucru, fapt pentru care nici spațiul nu este funcțional. La C.N. „Gib Mihăescu” Drăgășani, localul I se află în renovare, la Școala Gimnazială Voineasa curtea școlii a fost cuprinsă într-un program de reabilitare care s-a amânat, însă, din lipsa fondurilor. De asemenea, la GPP Ostroveni 2 se reamenajează curtea interioară, iar la Școala Gimnazială nr. 4, precum și la Școala Gimnazială Păușești-Otăsău, spațiile școlare sunt în curs de igienizare. În ceea ce privește Școala din Pesceana, au loc lucrări de renovare a interiorului clădirii (vopsirea sălilor de clasă cu vopsea lavabilă, igienizarea școlii și a grupurilor sanitare), efectuându-se și reparații capitale la două săli, la intrarea elevilor și s-a amenajat un loc de parcare pentru persoanele cu dizabilități. La Școala Gimnazială „Gri­gore Mihăescu” din Vlădești s-au desfășurat lucrări de întreținere a gazonului și spațiului verde.

Murăruș: „Mobilierul trebuie adaptat taliei copilului”

Șeful învățământului vâlcean, Remus Grigorescu, susține că aproape în toate unitățile educaționale mijloacele de învățământ, de informare și comunicare sunt în stare bună. Dăm ca exemple: Școala Gimnazială Alunu ce a fost dotată cu mobilier nou pentru clasa pregătitoare și clasele I și a II-a, Școala Gimnazială Mădulari, Cernișoara deține mobilier ergo­no­mic, mijloace și materiale moderne. La Școala Gimna­zială Lăpușata au fost achiziționate 17 seturi de mobilier nou pentru clasa I. Există, însă, și probleme. La Colegiul Forestier este nece­sară înlocuirea parțială a mobilierului școlar și a 15 calcu­latoare, la Școala Gimnazială Galicea este nevoie de bănci și scaune, la Liceul „Constantin Brâncoveanu” Horezu se recon­diționează mobilierul școlar. La Liceul „George Țărnea” Băbeni, vechiul mobilier a fost înlocuit cu unul nou. Grădinița cu Pro­gram Prelungit Ostroveni 2 solicită mobilier pentru două grupe ce se reînființează, iar Școala Gimnazială Ghioroiu are nevoie de bănci și scaune. Ca o recomandare, conducerea IȘJ Vâlcea vine cu propunerea ca mobilierul școlar vechi și care nu mai este de folos, fiind înlocuit cu unul nou, să fie predat de școlile respective unităților cu probleme. O intervenție, în acest sens, a aparținut directorului DSP Vâlcea, Maria Murăruș: „În sălile de clase este nevoie de șase mărimi de bănci. Copiii au talii dife­rite. În mare, mobilierul școlar se află în stare bună, dar, repet, nu este adaptat taliei copilului. Ar trebui să se țină cont și de acest aspect. În plus, iluminatul sălilor lasă uneori de dorit. Mai ales în sezonul rece. N-ar trebui lăsate una sau două surse”.