Gigi Matei îi dă replica lui Gheorghe Ioniță: „Strategia de Dezvoltare a Râmnicului nu a fost comandată de mine. Dar este adevărat că nu sunt mulțumit de modul în care a fost realizată”


După declarația de presă prin care consilierul local Gheorghe Io­niță și-a anunțat dezaprobarea față de conținutul strategiei de dezvol­tare a Râmnicului, aferentă peri­oadei 2014/2020, întocmită de către o firmă din București, recoman­dându-i totodată edilului Gigi Matei să nu o aprobe, primarul social-de­mocrat i-a oferit replica liberalului. Vineri, în ultima ședință de consiliu local, primarul Râmnicului a spus că nu poate fi acuzat de conținutul strategiei, chiar dacă recunoaște că nu este mulțumit de calitatea acesteia. Social-democratul a ținut să mai precizeze că strategia a fost comandată pe când Primăria Râmnicului era condusă de către Romeo Rădulescu.

„Eu nu am dezgropat niciodată securea înaintea altora. Dacă domnul Ioniță vrea să își facă de lucru, vă spun că dânsul, împreună cu domnul Frâncu, a discutat pârghiile și direcțiile în care doresc să se îndrepte această strategie. Chiar vorbea la per tu cu consultantul. Se cunosc foarte bine. Iar ceea ce a fost prezentat public este și parțial dorința dânsului. Noi am adunat toți directorii de direcții în această sală. Ceea ce mă deranjează este faptul că s-au făcut completări, propuneri și nu s-a regăsit absolut nimic. Parcă nici nu a fost acea întâlnire. În mod deosebit, doamna Fulgescu de la social a avut multe observații, unele chiar dure la adresa consultațiilor. Dar chiar și așa nu s-a regăsit absolut nimic în strategie. Așa că nu am cum să fiu mulțumit. Nu s-a regăsit nicio virgulă din ceea ce am propus noi și nu am cum să fiu mulțumit. Iar în legătură cu firma respectivă, eu nu sunt vinovat cu nimic, nu eu am contractat această strategie. Partea bună este că nu a fost încă plătită. Ea a fost comandată de domnul Romeo Rădulescu. Acest contract costă în jur de 150 de milioane lei vechi”, a declarat Gigi Matei.

 

Ioniță: „Nimeni din Primăria Râmnicului nu a citit Strategia de Dezvoltare a Municipiului supusă dezbaterii publice”

 

Reamintim că nemulțumirile fostului viceprimar Gheorghe Ioniță au apărut după ce reprezentanta firmei de consultanță care a prezen­tat o strategie de dezvoltare a municipiului fără modificările de rigoare, așa cum au fost ele pro­puse de către directorii direcţiilor de specia­litate din cadrul Primăriei, de Ordi­nul Arhitecțiilor și chiar de simpli cetăţeni. În rândurile următoare, publicăm declarația de presă transmisă săptămâna trecută de către liberalul Gheorghe Ioniță:

„Am fost dintru început siderat şi chiar revoltat de maniera în care s-a încercat să se legitimeze şi să se promoveze un document de o asemenea importanţă („biblia pri­ma­rului, după cum o definea fostul primar S. Zamfirescu), care, în realitate, s-a dovedit a fi o „maculatură stufoasă”, menită să ia ochii nepricepuţilor.

În primul rând, deşi de pe prima pagină suntem atenţionaţi că este vorba despre o ediţie actualizată, se observă de la o poştă că elabo­ra­torii ei nu au călcat prin Râmnic de­cât la contractarea lucrării şi acum, la prezentare. Iar aşa zisa actualizare s-a făcut doar în birou. Altminteri ar fi aflat şi dumnealor că dealul Capela este la vestul şi nu la estul oraşului, că gara oraşului a fost, din păcate, demolată de multă vreme, că Societatea Oltchim este în insolvenţă de aproape doi ani, că cele două unităţi de producere a încălţămintei, „Vâlceana” şi cea de prelucrare a lemnului şi-au încetat activitatea, că în cele 14 şcoli din municipiu învaţă cu mult mai mult de 242 elevi în ciclul primar şi 350 în ciclul gimnazial şi, din păcate, astfel de erori sunt cu duiumul.

În al doilea rând, din cele trei ca­pi­tole, cu un total de 166 de pa­gini, capitolul 3, esenţa docu­men­tului referitor şi intitulat Stra­tegia de dezvoltare a municipiului, numără doar 12 pagini, în care sunt înşirate câteva deziderate şi obiec­tive ge­ne­rale, lipsite de concreteţe şi argu­men­tare. Asta în vreme ce capito­lele dedicate caracterizării generale a mu­ni­cipiului şi analiza situaţiei exis­tente numără împreună 150 de pa­gini, o adevărată „tocăniţă de le­gu­me”, plină de date disparate, ne­co­relate şi nefolositoare ca su­port acţiunii de definire a strategiei de dezvoltare a oraşului pe urmă­torii şase ani.

Esenţa noii orientări a strategiei propusă de elaborator o reprezintă propunerea de axare pe turism, în special pe „turismul gastronomic”, bazat pe produsele cu specific local (???) şi pe dezvoltarea industrială în condiţii de eficienţă energetică. Aceasta în condiţiile în care, în capitolul de analiză a situaţiei existente, nu există nicio referire la numărul turiştilor care s-au cazat sau au vizitat municipiul în anii anteriori, iar despre propuneri de proiecte de dezvoltare a infrastruc­turii nu se şopteşte nimic concret. Citiţi-o, vă rog, şi vă cruciţi sau vă distraţi, documentul este încă postat pe pagina web a primăriei.

Pentru mine este de neînţeles cum de s-a supus dezbaterii un asemenea document, fără ca direc­ţiile de specialitate din primărie să fie implicate şi fără ca măcar o per­soană din primărie să fi citit în prea­labil documentul supus dezbaterii şi sunt curios dacă s-a efectuat recep­ţia şi plata lui.

Mă raliez şi eu propunerii celor­lalţi vorbitori, că documentul trebuie refăcut din temelii, trebuie actuali­zate cu adevărat capitolele 1 şi 2 şi reduse doar la nivelul informaţiilor utile, iar capitolul 3 trebuie dezvoltat şi argumentat. Reconfirm în acelaşi timp disponibilitatea de a participa alături de ceilalţi colegi la elabo­ra­rea acestei strategii. Sper ca dom­­nul I. G. Matei (primar interi­mar) să înţeleagă exact dimensiu­nea şi importanţa acestei strategii şi să pur­ceadă la constituirea unor colec­tive mixte pe direcţii de dezvoltare, alcătuite din reprezen­tanţi ai pri­mă­riei, ai elaboratorului şi ai societăţii civile. Pentru asigurarea com­ple­men­­tarităţii şi convergenţei obiec­ti­velor, strategia trebuie corelată în ace­laşi timp şi cu aceea a dezvol­tării judeţului Vâlcea şi a muni­cipiilor judeţelor învecinate.

Numai aşa vom putea avea o strategie adevărată şi care să ne ori­enteze dezvoltarea oraşului pen­tru următorii ani”.