Fonduri pentru investiţii în tehnologie


cci_sediuCamera de Comerţ şi Industrie Vâlcea anun­ţă Ministerul pentru Societatea Informaţio­nală a lansat apelul de proiecte pentru Operaţiunea 3.2.1 „Susţinerea implementării de soluţii de e-guvernare şi asigurarea conexiunii la broadband, acolo unde este necesar”, apel 4, din cadrul Domeniului Major de Intervenţie 2 „Dezvoltarea şi creşterea eficienţei serviciilor publice electronice”, Axa III „Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public”.

Obiectivul principal al acestei operaţiuni este implementarea unui proiect la nivel naţio­nal, în vederea eficientizării şi modernizării prin informatizare a fluxurilor şi proceselor aferente actelor de stare civilă şi a serviciilor comple­mentare.

Beneficiari eligibili Parteneriat între: Minis­te­rul pentru Societatea Informaţională (MSI) care va fi lider de proiect, aceasta fiind şi solici­tan­tul finanţării, în sensul acestui Ghid, Minis­te­rul Afacerilor Interne (prin Direcţia Generală pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, MAI – DGCTI), Direcţia pentru Evidenţa Per­soa­nelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD).

Între activităţile eligibile amintim: achizi­ţio­narea serviciilor de dezvol­tare şi implemen­tarea soluţiilor software şi hardware şi inte­grarea aces­tora (pentru proiectele integrate) respectând etapele clare de dezvoltare a pro­iectului: analiza cerinţelor, proiectare, imple­men­tare şi testare – activitate obligatorie; ins­trui­rea personalului care va utiliza produsele software implementate şi cel care va asigura mentenanţa – activitate obligatorie; informare şi publicitate pentru proiect – activitate obli­ga­torie; auditarea parţială şi finală a proiectului, inclusiv auditarea din punctul de vedere al securităţii aplicaţiei – activitate obligatorie; achi­ziţionarea de servicii de consultanţă pentru pregătirea şi managementul proiectului, in­clu­siv servicii de asistenţă juridică pentru reali­zarea achiziţiilor publice; conectarea la in­frastruc­tura broadband (acolo unde nu există şi este necesară pentru implementarea proiect­u­lui); achiziţionarea de aplicaţii software şi li­cenţe software necesare pentru realizarea proiectului; achiziţionarea şi implementarea de soluţii de semnătură electronică şi plată electronică; construirea reţelei LAN necesară pentru implemen­tarea proiectului (în interiorul clădirii/clădirilor unde se implementează pro­iec­tul); configurarea şi implementarea bazelor de date, migrarea şi integrarea diverselor struc­­t­uri de date existente; Dezvoltarea con­ţinutului iniţial necesar pentru implementarea proiectului; realizarea unui website/portal, ach­i­­ziţionarea domeniului pentru acest website.

Achiziţionarea de echipamente şi dotări justificate din punct de vedere a implementării proiectului (care pot include: servere, calcula­toare tip desktop (numai pentru personalul cu atribuţii şi activitate în domeniul aferent actelor de stare civilă), portabile (numai pentru echipa de implementare), monitoare, echipamente de reţea, dispozitive pentru conectare, echipa­mente periferice, dotarea corespunzătoare a centrului de date la nivel central etc.)

Trebuie menţionat că ajutorul se acorda sub formă de finanţare nerambursabilă, iar alocarea financiară aferentă prezentei cereri de propuneri de proiecte este de 154.000.000 lei, din care aproximativ 127.358.000 lei prin FEDR şi 26.642.000 lei de la bugetul de stat. Rata maximă de cofinanţare este 100%.

Perioada de înregistrare on-line a propu­nerilor de proiecte este cuprinsă între 18.03.2013, orele 9.30 până la data de 17.04.2013, orele 16.30.