Fonduri pentru investiţii în tehnologie
Camera de Comerţ şi Industrie Vâlcea anunţă Ministerul pentru Societatea Informaţională a lansat apelul de proiecte pentru Operaţiunea 3.2.1 „Susţinerea implementării de soluţii de e-guvernare şi asigurarea conexiunii la broadband, acolo unde este necesar”, apel 4, din cadrul Domeniului Major de Intervenţie 2 „Dezvoltarea şi creşterea eficienţei serviciilor publice electronice”, Axa III „Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public”.
Obiectivul principal al acestei operaţiuni este implementarea unui proiect la nivel naţional, în vederea eficientizării şi modernizării prin informatizare a fluxurilor şi proceselor aferente actelor de stare civilă şi a serviciilor complementare.
Beneficiari eligibili Parteneriat între: Ministerul pentru Societatea Informaţională (MSI) care va fi lider de proiect, aceasta fiind şi solicitantul finanţării, în sensul acestui Ghid, Ministerul Afacerilor Interne (prin Direcţia Generală pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, MAI – DGCTI), Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD).
Între activităţile eligibile amintim: achiziţionarea serviciilor de dezvoltare şi implementarea soluţiilor software şi hardware şi integrarea acestora (pentru proiectele integrate) respectând etapele clare de dezvoltare a proiectului: analiza cerinţelor, proiectare, implementare şi testare – activitate obligatorie; instruirea personalului care va utiliza produsele software implementate şi cel care va asigura mentenanţa – activitate obligatorie; informare şi publicitate pentru proiect – activitate obligatorie; auditarea parţială şi finală a proiectului, inclusiv auditarea din punctul de vedere al securităţii aplicaţiei – activitate obligatorie; achiziţionarea de servicii de consultanţă pentru pregătirea şi managementul proiectului, inclusiv servicii de asistenţă juridică pentru realizarea achiziţiilor publice; conectarea la infrastructura broadband (acolo unde nu există şi este necesară pentru implementarea proiectului); achiziţionarea de aplicaţii software şi licenţe software necesare pentru realizarea proiectului; achiziţionarea şi implementarea de soluţii de semnătură electronică şi plată electronică; construirea reţelei LAN necesară pentru implementarea proiectului (în interiorul clădirii/clădirilor unde se implementează proiectul); configurarea şi implementarea bazelor de date, migrarea şi integrarea diverselor structuri de date existente; Dezvoltarea conţinutului iniţial necesar pentru implementarea proiectului; realizarea unui website/portal, achiziţionarea domeniului pentru acest website.
Achiziţionarea de echipamente şi dotări justificate din punct de vedere a implementării proiectului (care pot include: servere, calculatoare tip desktop (numai pentru personalul cu atribuţii şi activitate în domeniul aferent actelor de stare civilă), portabile (numai pentru echipa de implementare), monitoare, echipamente de reţea, dispozitive pentru conectare, echipamente periferice, dotarea corespunzătoare a centrului de date la nivel central etc.)
Trebuie menţionat că ajutorul se acorda sub formă de finanţare nerambursabilă, iar alocarea financiară aferentă prezentei cereri de propuneri de proiecte este de 154.000.000 lei, din care aproximativ 127.358.000 lei prin FEDR şi 26.642.000 lei de la bugetul de stat. Rata maximă de cofinanţare este 100%.
Perioada de înregistrare on-line a propunerilor de proiecte este cuprinsă între 18.03.2013, orele 9.30 până la data de 17.04.2013, orele 16.30.