Reducerile false de sezon, amendate de OPC
În perioada 15-25 ianuarie 2013, comisarii CJPC Vâlcea au desfăşurat acţiuni de verificare a respectării prevederilor legale în cadrul vânzărilor cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoţionale etc). Numărul de operatori economici controlaţi din judeţ: 10, numărul de operatori economici cu abateri: 5, sancțiuni aplicate: 1 amendă contravențională în valoare de 1000,00 lei și 4 avertismente.
Acțiunea de control a avut în vedere și verificarea respectării de către operatorii economici a regulilor de fixare şi publicitate a preţurilor, conform art. 33 din OG nr. 99/2000, privind comercializarea produselor și serviciilor de piață, astfel: orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse sau servicii identice; preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă; preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus; orice anunţ de reducere de preţuri, indiferent de formă, modul de publicitate şi motivaţia reducerii, trebuie să se adreseze ansamblului consumatorilor şi să indice în cifre o reducere în raport cu preţurile de referinţă, excepţie făcând: publicităţile comparative de preţ; anunţurile publicitare exclusiv literare, care nu conţin cifre; anunţurile de preţ de lansare a unui nou produs pe piaţă; anunţurile publicitare orale efectuate exclusiv în interiorul magazinului pentru reduceri de preţuri la un anumit raion, pentru o foarte scurtă perioadă a unei zile de vânzare; publicitatea prin catalog şi ofertele de reducere de preţuri, lansate de comercianţii care practică vânzarea prin corespondenţă, pot fi valabile numai până la epuizarea stocurilor, cu condiţia ca această menţiune să figureze vizibil şi lizibil în catalog; orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc, pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat; fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” lângă sumele corespunzătoare; fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat. De asemenea, se interzice ca o reducere de preţ pentru un produs şi/sau serviciu să fie prezentată consumatorilor ca o ofertă gratuită a unei părţi din produs şi/sau serviciu, iar orice anunţ de reducere de preţuri care nu corespunde reducerii practicate efectiv în raport cu preţul de referinţă este considerat o formă de publicitate înşelătoare.