Privatizarea RAJDP redevine tema fundamentală pe agenda Consiliului Județean


• „vicele” Pistol a recunoscut faptul că „legislativul judeţean” nu prea a pus umărul să ajute cu proiecte europene dotarea regiei dar a spus că transformarea în societate comercială este o prioritate pentru 2015

Ultima ședință de Consiliu Județean a scos la iveală infinitele probleme ale Regiei Autonome Județene de Drumuri și Poduri. Ca și cum n-ar fi fost de ajuns, acestora și s-a adăugat și aprobarea proiectului privind repartiţia sumei de 11.592 mii lei, defalcaţi din TVA, pentru finanţarea cheltuielilor privind reparaţia drumurilor judeţene şi comunale, a trecut de votul majorităţii. În proiectul noi majorități RAJDP va primi doar jumătate din suma propusă în proiectul executivului, adică numai 11 miliarde de lei vechi, faţă de 20 de miliarde de lei vechi, cât era prevăzut în proiectul iniţiat de fostul lider al CJ, Ion Cîlea. Ca să adâncească orizontul și așa sumbru al Regiei, actualul director a anunțat că nu are de gând să mai fie prin preajmă la îngroparea unității: „Desigur că e plăcut să spunem că avem de toate. Toate utilajele pregătite, carburantul necesar, piesele necesare, toate instalaţiile pregătite, puse la punct, dar greu nu va fi numai în iarna care, iată, a venit, greu a fost dintotdeauna. Starea tehnică a utilajelor nu este una tocmai bună. Din cele 45 de utilaje, 80 la sută au peste 30 de ani. Cu aceste utilaje lucrăm şi în prezent. Personalul muncitor care participă la activităţile de intervenţie, nu se limitează numai la 2-3-4 ore, cât se plăteşte efectiv intervenţia. În toate judeţele, puteţi să verificaţi, în ultimii ani, suma pusă la dispoziţie de consiliile judeţene, fie societăţii sau regiei, depinde de forma de organizare, este în jur de 40 de miliarde lei vechi pe sezon. Noi am primit în ultimii cinci ani, în prima iarnă în jur de 4 miliarde lei, ajungând cel mai mult la 16 miliarde lei, în iarna 2013 – 2014. Toate sumele au fost asigurate de Consiliul Judeţean. Sigur că noi înregistrăm pierderi pentru aceste lucrări. Nu pot plăti doar două ore un muncitor care participă la o intervenţie de 8 ore. Am avut situaţii, de exemplu în ianuarie şi februarie 2014, când n-au coborât din utilaje 24 de ore. Nu poţi continua la nesfârşit să lucrezi pe pierderi. Eu am prezentat în ultimii ani ce trebuie făcut. Eu îmi doresc să luăm nişte măsuri începând cu ianuarie 2015. Nu putem rămâne în actuala formă de organizare. Poate se doreşte transformarea în societate, poate, indirect, se doreşte şi o restructurare, dar aşa nu se poate continua. Nu sunt şanse să luăm vreo măsură, eu stau până se face închiderea şi pe 2014, în ianuarie 2015 şi mă retrag de la conducere”.

Pistol își pune cenușă în cap

Pentru a mai atenua din impresia dezastruoasă creată de vorbele avizate și autorizate ale colegului său liberal, Bogdan Pistol – vicepreședintele Consiliului Județean a recunoscut public faptul că Regia a fost lăsată de izbeliște în ceea ce privește dotarea. În opinia acestuia, un strop de atenție în plus din partea departamentului de proiecte europene al CJ ar fi putut salva cât de cât parcul auto. Tot Pistol a spus că startul anului viitor va trebui să aducă schimbarea statutului și încadrarea ca societatea comercială pentru a se încerca privatizarea actualei RAJDP.

Posting....