„Nimeni nu vine de plăcere la spital”


• susține managerul SJU Vâlcea, dr. Dan Ponoran, făcând referire la comportamentul inadecvat al unor cadre medicale față de pacienți
Nu mai este o noutate faptul că, nu de puține ori, bolnavii ajunși la spital se mai confruntă, pe lângă dureri și starea proastă de sănătate, și cu insultele anumitor medici și asistenți medicali. Situația nu-i este străină nici noului manager al Spitalului Județean de Urgență Vâlcea, dr. Ponoran, care, din păcate, nu poate facealtceva decât să tragă un semnal de alarmă: „Nimeni nu vine de plăcere la spital. O parte dintre noi am înțeles; pacientul are nevoie și de o vorbă bună. Această comunicare cu bolnavul am regăsit-o mai ales în rândul medicilor tineri. Ține mult și de medicii îndrumători; ce am învățat de la aceștia. Înaintea unei intervenții chirurgicale, am obiceiul să-i prezint pacientului schița operației. Sunt, însă, și persoane care nu stau prea bine cu partea de comunicare, dar nu-mi pot asuma problema. E o problemă ce se regăsește peste tot în țară. Sunt salarii mici, muncă multă…Totuși, dacă majoritatea dintre noi ar înțelege cât de mult contează comunicarea cu bolnavul, am depăși această problemă. Cred însă că pentru a trece de acest obstacol e nevoie de mai mult de trei ani”. Noul manager al Spitalului Județean de Urgență mizează mult și pe planurile ce le are privind îmbunătățirea activității unității medicale; are viziune de viitor, așa cum ar trebui să aibă toți directorii spitalelor, viziune pe care o va pune în aplicare.