Mai mulți «clienți» care foloseau racorduri de canalizare nedeclarate, descoperiți de Apavil


Având în vedere că în ultima perioadă Apavil S.A. a înregistrat pierderi de apă, generate de avarii și furturi, operatorul regional al serviciilor de apă și de canalizare continuă campania de eliminare a pierderilor de apă din sistemul public.
APAVIL S.A., prin Serviciul Control Clienţi, a desfășurat și în luna decembrie 2021, acțiuni de verificare şi control în vederea depistării utilizatorilor cu branşamente frauduloase, a utilizatorilor fără contract de furnizare (cu branșamente clandestine), a utilizatorilor cu racorduri de canalizare nedeclarate, a utilizatorilor cu surse proprii de apă necontorizate, dar care evacuează apa uzată în reţeaua publică de canalizare, de verificare a integrităţii sigiliilor la apometrele montate în căminele de branşament şi a etanşeităţii legăturilor, pentru înlăturarea pierderilor din reţea.

Principalele nereguli descoperite

În urma acțiunilor de verificare a clienților din perioada 1 – 31 decembrie 2021, efectuate în Drăgășani și Râmnicu Vâlcea, au fost depistați:
• un utilizator cu sursă proprie de apă, necontorizată, și care deversează apa reziduală în rețeaua publică de canalizare a Apavil S.A.;
• șase clienți cu racorduri de canalizare nedeclarate, care deversau în rețeaua publică de canalizare, fără a deține contract cu societatea pentru furnizarea acestui serviciu.

Hoții dovediți vor fi puși să plătească apă ca și cum ar fi consumat continuu!

„Atragem atenția consumatorilor că furtul de apă din sistemul public de alimentare cu apă și de canalizare constituie infracțiune în domeniul serviciilor de utilități publice și se pedepsește potrivit prevederilor Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, art. 46, alin. 1: «Constituie infracțiune în domeniul serviciilor de utilități publice fapta săvârșită cu intenție privind furtul de apă din sistemul de alimentare cu apă». Pentru situațiile de consum clandestin, prejudiciul adus societății noastre se stabilește conform Ordinului pentru aprobarea Normativului – cadru privind contorizarea apei și a energiei termice la populație, instituții publice și agenți economici, facturându-se 120 mc/lunar (consum pompă cu jet continuu conform Normativului), aplicate pe o perioadă de maxim 36 de luni anterioare depistării”, ne-au anunțat reprezentanții Apavil S.A.
Acțiunile de verificare ale Apavil S.A. vor continua în toată aria sa de operare, pentru identificarea branșamentelor frauduloase de apă. Acestea conduc la reducerea debitului de apă și diminuează eforturile operatorului de asigurare a serviciilor în condiții optime, fiind afectați astfel toți consumatorii.
„Pentru stoparea acestor acțiuni ilegale de furt de apă din sistemul public de alimentare cu apă, rugăm clienții să anunțe reprezentanții Apavil S.A. prin sesizarea oricărei situații care pare suspectă la sediul societății din strada Carol I, nr. 3-5, dispeceratul Apavil S.A. – 0250.820.010, 0350.802.160 sau pe adresa de e-mail control.clienti@apavil.ro”, au mai precizat reprezentanții Apavil SA.
Sursă foto: Arhivă
• Compartimentul comunicare, mass-media al societății Apavil S.A.