Cîlea începe să plătească tributul către liberali
• pe ordinea de zi a ședinței CJ din această dimineață stă un proiect pentru drumul care unește două localități cu primari liberali care, în urmă cu doar jumătate de an, avea interzis la finanțări și, acum, subit și previzibil a intrat pe radarul fondurilor Consiliului • după ce ani întregi s-a uitat în cu totul alte părți, Consiliul Județean și-a adus aminte că un drum decent între Govora și Pietrari înseamnă: „creşterea numărului de vehicule zilnice prin atragerea de turişti, investitori din domeniul agriculturii, creştere a nivelului de deservire locală, creştere a volumului de mărfuri transportate cu asigurarea de potenţial de dezvoltare economică, scăderea nivelului de poluare a aerului şi poluare fonică, economisirea de timp şi carburanţi, necesitatea accesării zonelor în situaţiile de strictă urgenţă (salvare, pompieri) precum şi a copiilor de vârstă preşcolară şi şcolară ce se expun unui risc major şi pericol permanent”
Politicienii
Oficial, poartă numele de „ Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice, faza „studiu de fezabilitate”, pentru obiectivul de investiții „Reabilitare DJ 649 DN 67 – Băile Govora – Pietrari – km 5 + 600 – 8 + 800”, localitățile Băile Govora și Pietrari, județul Valcea”. Neoficial, poate fi unanim recunoscută drept prima ofrandă adusă de Ion Cîlea pe altarul Uniunii Social Liberale. Ședința Consiliului Județean din această dimineață marchează întoarcerea oficială a liberalilor la ciolanul puterii politice și administrative din Vâlcea. După trei ani de adulmecat și înghițit în sec în afara cercurilor de decizie,băieții lui Buican savurează, din nou, aroma plăcută și inconfundabilă a Puterii, iar Ion Cîlea, aliat fidel și dezinteresat în toate combinațiile posibile și imposibile din Vâlcea, are grijă de toate. Veghează și semnează, controlează și asfaltează. Mai contează că pentru primarii Mateescu și Moraru, pentru comunitățile acestora sau pentru șoferii din zonă nu s-au găsit bani atâta timp cât PNL-ul hiberna în afara Puterii? Pentru Ion Cîlea, detaliile de acest gen pălesc în fața datoriei care trebuie achitate spre dobândirea unei domnii liniștite.
Birocrații
Scăpați de amnezia ultimilor ani, Cîlea and Co pomenesc în mapa oficială despre importanța turistică a drumului, despre necesitățile celor două comunități și despre modul cum acest proiect nu putea veni mai devreme. În justificarea acestui gest, armata de specialiști din Consiliul Județean ambalează cât mai pompos acest proiect cu dedicație pentru vindecarea rănilor din trecut. Așadar, hai noroc și la mai mare, să fie-ntr-un ceas roș-galben: „Prin «Lista de dotări independente şi alte cheltuieli de investiţii pe anul 2011 cu finanţare parţială sau integrală de la buget”, aprobată de ordonatorul principal de credite, în data de 31 martie 2011 şi depusă la Administraţia Finanţelor Publice a Municipiului Rm. Vâlcea sub nr. 35762/12.04.2011, la capitolul 84 „Transporturi alte cheltuieli de investiţii”, punctul c) „Cheltuieli pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate, a studiilor de fezabilitate, a proiectelor şi a altor studii aferente investiţii lor” a fost aprobată suma de 86.000 lei, pentru realizarea documentaţiei tehnico – economice, fazele: expertiză tehnică, studiu de fezabilitate, studii conexe precum şi pentru obţinerea avizelor şi acordurilor ce se vor prevedea în certificatul de urbanism, precum şi a următoarelor faze de proiectare, pentru obiectivul de investiţii: ”Reabilitare şi modernizare DJ 649 DN 67 – Băile Govora – Pietrari, km. 5+600-8+800 localităţile Băile Govora şi Pietrari, judeţul Vâlcea”. Totodată, obiectivul de investiţii menţionat mai sus s-a propus a fi inclus în “Lista obiectivelor de investiţii pe anul 2011, cu finanţare din credite bancare interne”, ce va fi aprobată prin Hotărâre a Consiliului Judeţean Vâlcea din luna mai 2011, cu o valoare de 2.500.00 lei pentru anul 2011 pentru execuţia lucrării. Drumul Judeţean 649 DN 67 – Băile Govora – Pietrari asigură cel mai rapid acces din DN 67 limită judeţ Gorj-Horezu-Râmnicu Vâlcea (Varianta Sud) – Goranu (DN7) către comuna Pietrari. Drumul Judeţean 649 are o lungime totală de 8,800 km şi reprezintă cea mai scurtă legătură a locuitorilor comunei Pietrari cu oraşul Băile Govora şi, implicit, cu municipiul Rm. Vâlcea, unde se poate asigura asistenţă medicală, asistenţă juridică, toate gradele de învăţământ cât şi către unităţile industriale de pe platformă. Actualmente, drumul este asfaltat pe toată lungimea sa, însă din cauza cedării fundaţiei drumului şi alunecărilor de teren existente mai ales pe tronsonul de drum cuprins între km. 5+600 şi km. 8+800, asfaltul s-a degradat foarte mult şi drumul riscă să îşi piardă stabilitatea. Prin executarea lucrărilor de reabilitare a acestui sector de drum judeţean, se dă posibilitatea locuitorilor din zonă să beneficieze, pe toată perioada anului, de o desfăşurare fluentă şi în condiţii de siguranţă a traficului rutier, precum şi de facilităţile existente în centrele socio-culturale ale celor două comune. Aceste lucrări mai sunt oportune şi necesare şi datorită îmbunătăţirii generale a accesibilităţii şi legăturii cu principalele localităţi ale judeţului cu posibilităţi de: creştere a numărului de vehicule zilnice prin atragerea de turişti, investitori din domeniul agriculturii etc; creştere a nivelului de deservire locală; creştere a volumului de mărfuri transportate cu asigurarea de potenţial de dezvoltare economică; scăderea nivelului de poluare a aerului şi poluare fonică;economisirea de timp şi carburanţi. Deloc de neglijat necesitatea accesării zonelor în situaţiile de strictă urgenţă (salvare, pompieri) precum şi a copiilor de vârstă preşcolară şi şcolară ce se expun unui risc major şi pericol permanent. Prin reabilitarea acestui sector de drum judeţean, se îmbunătăţeşte considerabil fluenţa şi siguranţa circulaţiei rutiere. Pentru realizarea acestui obiectiv de investiţii a fost întocmit studiul geotehnic, de către SC BEFAC SRL Rm. Vâlcea, iar documentaţia tehnico-economică, fazele: studiu de fezabilitate, studii conexe şi pentru obţinerea avizelor şi acordurilor ce se vor prevedea în certificatul de urbanism a fost elaborată de către S.C . CONSINTEL S.R.L. Rm Vâlcea. Documentaţia tehnico – economică, propune realizarea următoarelor lucrări: refacerea geometriei drumului în plan orizontal, transversal şi longitudinal; aducerea structurii rutiere existente la parametrii tehnici corespunzători; reabilitarea profilului transversal cu elementele geometrice corespunzătoare prevederilor legale, conform profilului transversal tip care în aliniament va avea pante egale: 2.5%; aşternerea straturilor de beton asfaltic – conform SR 174-1/2009; refacerea acostamentelor care vor avea pante transversale de 4%; asigurarea colectării şi evacuării apelor pluviale în condiţii optime pentru protejarea platformei drumului de eroziunile cauzate de acestea prin executarea şanţurilor din pământ şi dalate (dale din beton C12/15 cu grosimea de 10 cm, aşezate pe un strat de nisip de 5 cm) şi înlocuirea podeţelor necorespunzătoare; montarea de podeţe tubulare noi; refacerea podeţelor la drumurile laterale; corectarea pantelor taluzelor, adică 2:3 spre acostamente, respectiv 1:1; lucrări de sprijinire a taluzurilor prin ziduri de sprijin; refacerea sistemului de drenaj al apelor din pânza freatică pentru colectarea şi îndepărtarea acestora din zona drumului; reabilitarea semnalizării rutiere pe toată lungimea traseului. Costuri specifice: Costul unitar (exclusiv TVA): 2.534.000 lei I 3,200 km = 791.875 lei/km (ţinând cont de standardul de cost aprobat prin HG nr. 363/2010; costul unitar este calculat ca raport între capitolul 4 din devizul general “Cheltuieli pentru investiţia de bază” şi kilometri realizaţi).
Adevărul
Contactat telefonic pentru a-și expune punctul de vedere în legătură cu marea veste, primarul stațiunii Băile Govora nu și-a disimulat deloc ușurarea sau bucuria. Într-o clipă de neatenție politică și sinceritate omenească, Mihai Mateescu a lăsat să-i scape și niște adevăruri sfâșietoare: „E foarte bine că s-au gândit la noi, asta după ce ani de zile am tot făcut hârtii pentru Consiliul Județean în legătură cu starea dramatică în care ajunsese acest drum care le aparține. Nu ne-a răspuns nimeni niciodată! Speram să trăiesc acest moment, mă bucur din inimă, dar, dacă tot s-au apucat, trebuiau să-l facă așa cum cere manualul, adică până la cap, nu doar o porțiune!”