Ăsta da Breaking News: Guvernul are și plan de rezervă pentru autostrada Sibiu – Piteşti!


• CNAIR va finaliza studiul de fezabilitate cu Institutul Geologic

La câteva zile după anunțul intrării pe SEAP, autostrada Sibiu-Pitești deschide noi perspective. Astfel conform site-ului Economica.net, Compania de Drumuri ar putea finaliza anul acesta prin forţe proprii, dar şi cu sprijinul Institutului Geologic, studiul de fezabilitate pentru Sibiu – Piteşti. Numai dacă Ministerul Transporturilor va rezilia contractul cu asocierea care se ocupă de revizuirea studiului!
Conform site-ului menționat planul de rezervă constă în finalizarea studiului de către CNAIR, cu ajutorul Institutului Geologic al României. Potrivit acestora, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere dispune de capacitatea necesară pentru a proiecta prin forţe proprii cele mai grele secţiuni ale viitoarei autostrăzi prin munţi: „Astfel, specialiştii Institutului Geologic ar urma să furnizeze hărţi cât mai detaliate cu traseul autostrăzii, iar forajele ar putea fi realizate chiar de către angajaţii CNAIR de la CESTRIN. «Vom asigura partea de cartografie geologică, pe care statul român ne-o plătea prin diferite programe, către zone care îi interesează în mod deosebit. În acest moment, interesul maxim este pentru Sibiu – Piteşti, unde există o exigenţă sporită pentru că o bună parte din bani sunt europeni», a explicat Ştefan Marincea, directorul Institutului Geologic al României. Acesta a mai spus că specialiştii Institutului vor detalia la un nivel convenabil harta geologică pentru formaţiunile pe unde va trece viitoarea şosea. «În afară de o hartă la o scală rezonabil de mare a formaţiunilor geologice pe care le străbaţi, mai este o hartă de risc, care dacă ar fi foarte bună, ar indica zonele cu alunecări de teren ce trebuie evitate», a continuat Marincea. Cealaltă opţiune, în cazul în care contractul cu asocierea Spea – Tecnic Consulting va fi reziliat, ar fi relicitarea studiului de fezabilitate pentru cele două secţiuni prin munţi. În acest caz, am putea avea întârzieri de câţiva ani în cadrul celei mai aşteptate autostrăzi din România”, mai scrie Economica.net.