ALȚI HOȚI DE APĂ au fost descoperiți în Vâlcea


Având în vedere că, în ultima perioadă, Apavil SA a înregistrat pierderi de apă, generate de avarii și furturi, operatorul regional al serviciilor de apă și de canalizare continuă campania de eliminare a pierderilor de apă din sistemul public.
Apavil SA prin Serviciul Control Clienţi (structură organizatorică în coordonarea Directorului Comercial), a desfășurat, în luna octombrie 2021, mai multe acțiuni specifice de verificare şi control a clienţilor societăţii în vederea depistării utilizatorilor cu branşamente clandestine, a utilizatorilor fără contract de furnizare, a utilizatorilor cu surse proprii de apă nedeclarate, dar care evacuează apa în reţeaua de canalizare, de verificare a integrităţii sigiliilor la apometrele montate în căminele de branşament şi a etanşeităţii legăturilor, pentru înlăturarea pierderilor din reţea etc.

Principalele nereguli descoperite

În urma acțiunilor de verificare a clienților efectuate în Ștefănești, Pietrari, Tomșani, Brezoi și Râmnicu Vâlcea au fost depistați:
• doi clienți cu branșamente frauduloase. S-a dispus măsura eliminării branșamentelor frauduloase și sistarea furnizării alimentării cu apă până la achitarea prejudiciului si intrarea în legalitate;
• doi utilizatori cu surse proprii de apă necontorizate, dar care deversează apa reziduală în rețeaua publică de canalizare;
• 19 clienți cu racorduri de canalizare nedeclarate, care deversau în rețeaua publică de canalizare fără a deține contract cu societatea pentru furnizarea acestui serviciu.

Hoții dovediți vor fi puși să plătească apă ca și cum ar fi consumat continuu!

„Atragem atenția consumatorilor că furtul de apă din sistemul public de alimentare cu apă și de canalizare constituie infracțiune în domeniul serviciilor de utilități publice și se pedepsește potrivit prevederilor Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, art. 46, alin. 1: «Constituie infracțiune în domeniul serviciilor de utilități publice fapta săvârșită cu intenție privind furtul de apă din sistemul de alimentare cu apă». Pentru situațiile de consum clandestin, prejudiciul adus societății noastre se stabilește conform Ordinului pentru aprobarea Normativului – cadru privind contorizarea apei și a energiei termice la populație, instituții publice și agenți economici, facturându-se 120 mc/lunar (consum pompă cu jet continuu conform Normativului), aplicate pe o perioadă de maxim 36 de luni anterioare depistării”, ne-au anunțat reprezentanții Apavil SA.
Acțiunile de verificare ale Apavil SA vor continua în toată aria sa de operare, pentru identificarea branșamentelor frauduloase de apă. Acestea conduc la reducerea debitului de apă și diminuează eforturile operatorului de asigurare a serviciilor în condiții optime, fiind afectați astfel toți consumatorii.
„Pentru stoparea acestor acțiuni ilegale de furt de apă din sistemul public de alimentare cu apă, rugăm clienții să anunțe reprezentanții Apavil SA prin sesizarea oricărei situații care pare suspectă la sediul societății din strada Carol I, nr. 3-5, dispeceratul Apavil SA – 0250.820.010, 0350.802.160 sau pe adresa de e-mail control.clienti@apavil.ro”, au mai precizat reprezentanții Apavil SA.
Sursă foto: Arhivă
Compartimentul comunicare, mass-media al societății Apavil SA