Românii trebuie să știe: ÎN CE CONDIȚII SE POATE MODIFICA un contract de telefonie, internet sau televiziune?


Prin intermediul unui comunicat de presă, reprezentanții Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) au readus în atenția persoanelor interesate informații legate de condițiile în care se poate modifica un contract de telefonie, internet sau televiziune. Astfel, pentru început românii care sunt interesați de acest aspect trebuie să știe că modificarea contractului pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune se poate face atât la cererea utilizatorului, cât și la inițiativa operatorului.
„Utilizatorul poate solicita schimbarea planului tarifar sau a altor clauze conform prevederilor exprese din contract prin negocierea directă cu furnizorul. Dacă operatorul intenționează să modifice unilateral clauze din contract (servicii oferite, tarife, mod de tarifare etc.), el are obligaţia să își informeze abonații despre modificări prin intermediul unei notificări, cu cel puţin 30 de zile înainte de producerea acestora. În acest interval, dacă nu sunt de acord cu modificările, abonații pot renunţa la contract fără a plăti despăgubiri”, au informat reprezentanții Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).

Cum se realizează transmiterea notificărilor de către furnizori?

Persoanele interesate trebuie să mai știe că notificarea privind intenția de a modifica unilateral contractul trebuie să fie transmisă de operator. În acest sens poate fi folosit unul dintre următoarele mijloace:
• e-mail;
• SMS;
• contul de client al utilizatorului de pe site-ul operatorului, caz în care va fi însoțită de un SMS și/sau e-mail de avertizare cu privire la transmiterea notificării;
• fax;
• scrisoare.
Mijlocul ales de furnizor pentru transmiterea notificării trebuie să asigure transmiterea integrală a textului acesteia, fără a face trimitere la alte surse de informare!

Ce, cum şi unde se poate reclama?

În context mai este important de precizat faptul că, dacă un furnizor a modificat contractul fără să notifice sau nu a informat utilizatorul despre posibilitatea de a denunţa contractul fără penalităţi, ANCOM poate dispune măsuri. Sesizările respective pot fi trimise prin mijloacele menționate în secţiunea «Sesizează ANCOM».
Material realizat cu sprijinul Biroului de Presă al ANCOM