Procedura reînnoirii certificatelor digitale pentru semnătură electronică


Direcţia Generală a Finanţelor Publice Vâlcea reaminteşte că, după expirarea perioadei de valabilitate a certificatelor digitale (un an), acestea trebuie reînnoite. După obţinerea certificatului de semnătură electronică reînnoit de la unul dintre furnizorii autorizaţi, contribuabilii vor urma paşii de mai jos.

Paşi de parcurs

1. Se descărcă formularul „Document de confirmare” de la adresa http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf.

2. Se completează datele de identificare ale titularului certificatului şi adresa de e-mail.

3. Se semnează şi se trimite prin e-mail la furnizorul de certificat documentul completat.

4. Furnizorul de certificate va aplica semnătura electronică şi va înapoia documentul confirmat.

5. Se accesează websiteul Agenţiei Naţionale de Admi­nis­trare Fiscală (ANAF), la adresa www.anaf.ro, categoria De­cla­­raţii electronice, modulul Reînnoire certificate calificate.

6. Se selectează documentul de confirmare primit de la furnizorul de certificate.

7. Se tastează butonul Transmite documentul.

8. După o perioadă de maxim 4 zile lucrătoare de la transmitere, ANAF trimite noul număr al certificatului digital şi accesul la Serviciul de depunere on-line.

În cadrul acestei proceduri, nu mai este nevoie de înregistrarea formularului 150 la organul fiscal, cu documentaţia aferentă.

Declaraţii care se pot depune online

Certificatul digital pentru semnătură electronică este necesar în cazul transmiterii online a:

– Declaraţiei privind obligaţiile de plată la bugetul de stat, formular 100;

– Declaraţiei privind impozitul pe profit, formular101;

– Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, formular 112. Atenţie! Formularul 112 se transmite numai on-line;

– Decontului de TVA, formular 300;

– Decontului special de TVA, formular 301;

– Declaraţiei recapitulative privind livrările/achiziţiile/prestările intracomunitare, formular 390;

– Declaraţiei informative privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional, formular 394;

– Declaraţiei rectificative, formular 710;

– Situaţiilor financiare anuale.

Persoanele interesate pot consulta „Ghidul pentru reînnoirea certificatelor pe portalul ANAF” în care este prezentată procedura de reînnoire a certificatelor în situaţia în care a expirat perioada de valabilitate a acestora (1 an), publicat pe websiteurile:

– ANAF la adresa www.anaf.ro, secţiunea Acasă, subsecţiunea Servicii online/Depunere electronică declaraţii pj, din prima pagină.

– DGFP Vâlcea, www.finantevalcea.ro, categoria Declaraţia unică din prima pagină, lateral stânga.