Doar 24 de unități educaționale, evaluate, gratis


Zilele trecute, Vâlcea a primit vizita reprezentanților Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP), aceștia având o întâlnire cu membrii Inspectoratului Școlar Județean chiar la sediul instituției, dar și într-o locație din Călimănești-Căciulata. Inspectoratul Școlar Județean este coordonator al Regiunii de Dezvoltare Sud-Vest Oltenia și partener ARACIP în proiectul „Dezvoltarea culturii calității și furnizarea unei educații de calitate în sistemul de învățământ preuniversitar din România, prin imple­men­ta­rea standardelor de referință – ID 55330, proiect cofinanțat din Fondul Social Euro­pean prin POSDRU 2007 – 2013.  Obiectivul general al proiectului îl re­pre­zintă creșterea capacității sistemului de învățământ preuniversitar de a fur­niza educație de calitate. În urma derulării acestui proiect, 1024 de unități de învățământ preuniversitar din întreaga țară, publice și private, vor fi evaluate extern, reacreditate și li se va atesta nivelul de calitate, pe baza indicatorilor de performanță și a hărții riscului educațional. Din cele 1024 de unități edu­ca­țio­nale, 106 provin din Regiunea Sud-Vest Oltenia, iar 24 din Vâlcea, amin­tind aici: colegiile naționale teoretice din Râmnic – Mircea cel Bătrân, Lahovari și Ma­tei Basarab -, Colegiul Național „Gib Mihăescu” din Drăgășani, Liceul ­Teo­­­retic din Băile Govora, 12 școli generale – 4 din mediul urban și opt din me­diul rural, trei grupuri școlare, trei grădinițe și Școala de Jandarmi din Drăgășani.

Calificative bune, bani mai mulți

Nina Hanciuc, expert ARACIP, a precizat că evaluarea unităților de învățământ este obligatorie, iar cele cotate ca fiind foarte bune vor primi și mai multe fonduri: „Evaluarea este obligatorie și ar trebui făcută cel puțin o dată la cinci ani pentru toate școlile acreditate din România. Pentru prima dată se oferă șansa celor 1024 de unități de a fi evaluate gratis, pe bani europeni. Unul din avantajele evaluării este acela că ele vor fi primele care vor primi finanțări. Calificative mai bune, bani mai mulți, iar cheltuirea lor va ține de fiecare școală”. În perspectivă, se urmărește ca școlile care nu vor fi notate cu calificative bune, să fie închise. Lucrul acesta nu se va face însă dintr-o dată, ci școala va primi trei termene de remediere a problemelor.