Vise de tehnocrat în campanie: „Autostrada Pitești-Sibiu, gata înainte de 2021!”


• premierul Cioloș a renunțat la tonul rezervat de om calculat și a dat-o-n electorale dâmbovițene
• spusele premierului nu țin cont de faptul că traseul nu este nici măcar concret stabilit
Visul cel mare al Centenarului, autostrada peste Carpați, între Pitești – Sibiu, pare să fi luat mințile tuturor politicienilor. Din păcate, unul dintre puținii oameni politici despre care mai puteam vorbi la capitolul echilibru pare să fi abandonat și el rațiunea și lansează mesaje dincolo de un optimism extrem.
Dacian Cioloș, șeful executivului tehnocrat, a avut un mesaj pentru toți cei ce mai visează la un drum de mare viteză peste Carpați: „Dacă lucrurile merg cum am planificat noi, până în 2021 ar trebui să fie gata (autostrada Piteşti-Sibiu – n.r.). Până la sfârşitul acestui an finalizăm studiile de fezabilitate pe 3 din cele 5 loturi şi lansăm licitaţiile pentru proiectul tehnic şi toată partea de avizare, după care urmează construcţia. Pe celelalte două loturi mai complexe finalizăm studiile de fezabilitate anul viitor, în mai, după care se lansează licitaţia pentru lucrări”.
Din păcate, vorbele premierului vin într-un contrast complet cu concluziile Comisiei Europene care tocmai ce a trântit public traseul ales de Ministerul Transporturilor și anunțat în urmă cu o lună de zile. Astfel, soluția găsită de guvernanți „nu este fezabilă din punct de vedere a construirii, accesului și operării”.
Situația a fost reclamată chiar de firma Jaspers care face consultanță pentru Banca Europeană de Investiții (BEI): „Vă atragem atenția că pe baza secțiunilor furnizate de dvs. soluțiile apar că nu sunt tehnic fezabile după cum au fost propuse. Par a ignora existența DJ 703M între km 49 + 850 (kilometrul 49 plus 850 de metri – n.red.) și km 50 +350 între râul Băiașu și versantul vestic al văii. Aceasta înseamnă că sprijinul podului este amplasat direct pe șoseaua existentă. Această soluție nu este fezabilă din punct de vedere al construcției viitoare, operării și accesibilității”.