Primăria trebuie să asigure infrastructura necesară Poliţiei Locale: Încă patru camere rotative în „punctele fierbinţi” ale Râmnicului!


Aşa cum am mai informat, sistemele de monitorizare video montate în ultimii ani în Râmnicu Vâlcea au ajutat Poliţia Locală şi comunitatea, creând un sentiment de siguranţă în rândul populaţiei, descurajând infracţionalitatea în jurul instituţiilor de învăţământ şi nu numai, scurtând timpul de reacţie al patrulelor. Trebuie spus că, la ora actuală, sistemul de supraveghere cu camere video amplasat pe raza municipiului este compus din mai multe substructuri, în funcţie de data de punere în funcţiune.

Primul sistem de supraveghere video a fost dat în folosinţă la data de 19 februarie 2008, acesta fiind compus dintr-un număr de 38 camere video, instalate în locurile cu risc criminogen sporit, stabilite în urma analizei situaţiei operative de pe raza oraşului de către Poliţia Municipiului Rm. Vâlcea. „Reţeaua de transport de date, care asigură legături bidirecţionale între camerele de supraveghere de tip IP şi elementele active şi de prelucrare situate la sediul «Dispecer», este realizată din cabluri de fibră optică şi totalizează un număr de 13,5 kilometri. Al doilea sistem, pus în funcţiune la data de 18 august 2011, a fost dat în folosinţă ca o extindere a primului sistem de supraveghere video a municipiului, printr-un  proiect cu finanţare din fonduri europene, conţinând  un număr suplimentar de 80 camere video, atât fixe cât şi rotative”, declară inspector Marian Bulgaru, şeful Serviciului dispecerat, monitorizare, pază şi instruire de la Poliţia Locală. A treia componentă este cea dată în funcţiune în decursul anului 2013, când au fost instalate suplimentar şase camere video rotative, IP de tip PTZ (dintre cele achiziţionate în anul 2012), două staţii de lucru noi, un display profesional LCD cu diagonala de 107 cm şi un server dedicat, pentru noile camere.

Pentru anul 2014, cu finanţare din bugetul local, sunt prevăzute a se monta şi ultimele patru camere rotative (dintre cele achiziţionate în anul 2012), care urmează a se adăuga celor de la alineatele precedente. Locaţiile propuse sunt Cartierul Petrişor, Cartierul Ostroveni, Cartierul Traian şi zona centrală (Calea lui Traian).

Prin intermediul sistemului de supraveghere video, Poliţia Română şi Poliţia Locală au urmărit şi realizat următoarele: crearea unui sentiment de siguranţă în rândul populaţiei; supravegherea eficientă şi prevenirea infracţionalităţii în jurul instituţiilor de învăţământ de pe raza municipiului; crearea unei temeri în rândul autorilor de fapte penale şi contravenţionale; realizarea unui material probatoriu faţă de persoanele care au încălcat prevederile legale; protejarea patrimoniului public şi privat; protejarea persoanei; scurtarea timpului de reacţie, prin dirijarea patrulelor de către dispecerul de serviciu la locul comiterii  faptelor; identificarea autovehiculelor presupuse sau ce au fost folosite la comiterea de infracţiuni, stocarea numerelor de înmatriculare ale acestora într-o bază de date de mare capacitate, având ataşată şi imaginea respectivului autovehicul; depistarea persoanelor şi autovehiculelor date în urmărire; constituirea în lucrările şi cauzele penale rămase cu A.N. a cercurilor de suspecţi; determinarea conducătorilor auto de a respecta prevederile legale pe linia circulaţiei rutiere la anumite treceri pietonale; substituirea lipsei resursele umane; atingerea standardelor europene în materia serviciului poliţienesc oferit comunităţii.