Prefectura şi APIA, front comun pentru informarea corectă a ţăranilor


• cele două instituţii vor colabora cu administraţiile locale pentru cele mai noi texte de lege în domeniul agricol
Reprezentantul Guvernului în teritoriu şi Agenţia de Plăţi şi Intervenţie în Agricultură Vâlcea au transmis tuturor primăriilor din judeţ cu privire la noutăţile legislative în sfera agriculturii:
• Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.3/2015 pentru aprobarea schemelor de plăţi care se aplică în agricultură în perioada 2015 – 2020 şi pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură
• Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.17/11.05.2016 Publicată în Monitorul Oficial nr.371/13.05.2016 şi OMADR nr. 809/2016 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 619/2015 pentru aprobarea criteriilor de eligibilitate, condiţiilor specifice şi a modului de implementare a schemelor de plăţi prevăzute la art. 1 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 3/2015 pentru aprobarea schemelor de plăţi care se aplică în agricultură în perioada 2015-2020 şi pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură, precum şi a condiţiilor specifice de implementare pentru măsurile compensatorii de dezvoltare rurală aplicabile pe terenurile agricole, prevăzute în Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020, au fost aduse legislaţiei în vigoare mai multe amendamente, dintre care le menţionăm pe cele mai importante:
1. Prelungirea termenului de depunere a cererilor unice de plată aferente anului 2016, respectiv 31 mai 2016 fără penalizări, şi prelungirea cu încă 25 zile calendaristice cu penalizări de 1% pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere.
2. Modificări care vizează eligibilitatea beneficiarilor care utilizează pajişti permanente comunale – asociaţii de crescători de animale, care trebuie să îndeplinească condiţiile:
– copie de pe cartea de identitate/buletinul de identitate/paşaport/certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului/certificatul de înregistrare fiscală, după caz, iar în cazul reprezentantului, copie de pe datele de identificare, respectiv carte de identitate/buletin de identitate/paşaport;
– dovada deţinerii unui cont bancar activ;
– procesul verbal al adunării generale alegere preşedinte;
– certificat înscriere în registrul asociaţiilor şi fundaţiilor;
– statut; act constitutive;
– acordarea personalităţii juridice;
– adeverinţă conform înscrisurilor din registrul agricol, aferente anului curent de cerere, care se completează pe baza modelului-cadru prevăzut în anexa nr. 1;
– copie conform cu originalul de pe contractele de concesiune sau de închiriere încheiate între, pe de o parte, primării/consiliile judeţene sau ADS şi, pe de altă parte, crescătorii de animale sau asociaţiile crescătorilor de animale, din care să reiasă suprafaţa de pajişte permanentă utilizată, valabile cel puţin până la data de 1 decembrie a anului de cerere. Contractele de concesiune sau de închiriere încheiate în condiţiile legii înainte de intrarea în vigoare a prezentului ordin, având ca obiect utilizarea pajiştilor permanente aparţinând unităţilor administrativ-teritoriale, continuă să îşi producă efectele până la data încetării prin modalităţile stabilite în contract;
– asociaţia crescătorilor de animale care efectuează activitatea agricolă pe suprafaţa concesionată/închiriată, asigurând cel puţin încărcătura minimă de animale de 0,3 UVM/ha, prin păşunat cu animalele înscrise în exploataţia asociaţiei înregistrată în Registrul naţional al exploataţiilor pe perioada păşunatului. Asociaţia crescătorilor de animale întocmeşte un tabel centralizator care cuprinde acordul membrilor privind depunerea cererii unice de plată de către asociaţie, datele de identificare, codul de identificare al exploataţiei zootehnice în Registrul naţional al exploataţiilor al proprietarilor animalelor şi al asociaţiei, numărul de animale cu care păşunează fiecare membru al asociaţiei, precum şi suprafeţele alocate pe fiecare membru.
Centralizatorul se întocmeşte anual, se vizează de către primărie şi este prevăzut în anexa nr. 2. La acesta se anexează copia conform cu originalul a hotărârii adunării generale a membrilor asociaţiei crescătorilor de animale privind utilizarea fondurilor.
3. Modificări care vizează eligibilitatea efectivelor de animale – ridicarea restricţiei de încadrare pe scheme de plată a sprijinului cuplat pentru bovinele, respectiv ovinele/caprinele identificate la peste20 de zile/respectiv la peste 6 luni de la naştere.