Optimism în cazul campusului școlar Călimănești, probleme la „Pleșoianu”


• dacă în primul caz se așteaptă fondurile necesare continuării lucrărilor, în cazul campusului școlar de la „Pleșoianu” disfuncționalitățile au stopat alocarea banilor

 

Două campusuri școlare așteaptă să fie finalizate, ambele importante pentru administrațiile locale, pentru cetățenii din zonele respective, într-un cuvânt, pentru județ. În cazul unuia, veștile sunt bune: lucrările decurg normal, sunt așteptate și fondurile, în timp ce-n cel de-al doilea caz, problemele tehnice din proiect stopează alocarea oricărui bănuț. 

Campusul școlar din Călimănești se vrea un proiect măreț: ateliere de lucru, laboratoare, spații de cazare, săli de sport. Lucrările au demarat în 2007 și aveau ca termen final șapte luni. Din lipsa fondurilor, lucrările au stagnat, inițial, apoi s-au derulat în funcție de fiecare ban alocat. Vizita specialiștilor în teren, evaluarea proiectului îl fac, însă, pe edilul orașului, Florinel Constantinescu (foto), să fie optimist și să spere că, după toată această mișcare, vor veni și fondurile mult așteptate și utile, de altfel.

Lucrurile nu stau la fel de bine pentru campusul școlar al Liceului Tehnologic „Căpitan Nicolae Pleșoianu” din Râmnic. Ca și-n cazul primului proiect din Călimănești, și aici lucrările au demarat în 2007. Proiectul prevede construirea a patru ateliere de lucru, modernizarea căminului/inter­nat și mansar­darea acestuia, ridicarea unei săli de sport și un nou sediu al școlii. În ultimul caz, au demarat lucrările la fundația noului sediu, ce urma să aibă zece săli de clasă și tot atâtea laboratoare. Din păcate, nu s-a dat undă verde finanțării ca urmare a unor probleme tehnice. Ne referim la realizarea unor lucrări nespecificate în proiect, decontarea unor lucrări ce nu au fost realizate…

De aceeași părere este și șeful învățământului vâlcean, Ion Gherghinaru, inspectorul școlar precizând clar, în cadrul unei conferințe de presă, că nu s-au alocat fonduri campusului școlar „Pleșoianu” tocmai din cauza unor disfuncționalități apărute în proiect.