CNA decide intrarea în legalitate a publicităţii PCC, acţionar minoritar al Oltchim


CNA avertizeaza posturile Monney Channel şi Realitatea TV asupra nerespectării prevederilor CNA privind publicitatea înşelătoare şi publicitatea comparativă, care pot induce în eroare persoanele carora li se adresează ori care iau contact cu aceasta şi care, din cauza caracterului înşelptor, poate afecta comportamentul economic al acestora sau care, din acest motiv, prejudiciază ori poate prejudicia un concurent.

Compania Oltchim SA atrage atentia asupra intenţiei de a afecta în mod negativ, interesele combinatului Oltchim, prin publicitatea tendentioasă plătită în mod constant de către acţionarul minoritar PCC.

Compania Oltchim SA salută decizia Consiliului Naţional al Audiovizualului, care a dispus în şedinţa din 1 martie 2011, intrarea în legalitate a spoturilor PCC, acţionar minoritar al Oltchim SA, difuzate pe posturile de televiziune Realitatea TV şi Monney Channel. Decizia CNA vine să întărească poziţia companiei Oltchim SA, şi face responsabilă compania PCC de publicitate înşelătoare, cu potenţial de a prejudicia grav imaginea Oltchim şi de a-i afecta iremediabil relaţiile economice.

În perioada 20.01.2011 – 24.02.2011, posturile TV Money Channel şi Realitatea TV au difuzat mai multe spoturi publicitare produse de firma PCC, care au drept subiect o falsă modernizare şi o falsă soluţie pentru Oltchim. “Considăram că intentia PCC este una extrem de gravă, şi anume subminarea sistematică a intereselor şi activităţilor Combinatului Petrochimic Oltchim, prin orice mijloace, inclusiv prin publicitate mincinoasă, cu obiectivul clar de a afecta grav imaginea companiei noastre, relaţiile cu organismele financiare, cu clienţii tradiţionali, precum şi şansele ei la o privatizare conformă cu interesul naţional”, declară Cons­tantin Roibu, director general al Oltchim SA.

Prin plătirea de publicitate la posturile de televiziune, dar şi în presa scrisă, acţionarul minoritar PCC încearcă să acrediteze ideea conform careia combinatul Oltchim este neperformant şi că unitatea trebuie scoasă urgent la privatizare.

Compania Oltchim speră că decizia CNA să poată fi un semnal de alarmă pentru toate canalele media care colaboreaza cu firma PCC, acceptând difuzarea de spoturi publicitare, şi crede că acesta ar putea fi un bun moment de evaluare a implicaţiilor acestei colaborări, atât pentru interesul economic al României, cât şi pentru soarta celor 3.600 de muncitori ai combinatului Oltchim Râmnicu Vâlcea.

De asemenea, solicităm public celor două televiziuni de care s-a folosit PCC în campania sa ostilă contra Oltchim, Realitatea şi Money Channel, să ofere în mod gratuit, cu titlu reparator, acelaşi spaţiu de emisie şi în acelaşi interval orar ca cel obţinut de compania PCC SE pentru difuzarea unor spoturi publicitare Oltchim.

Biroul de presă Oltchim SA