Verificarea adresei, criteriul esenţial pentru acordarea ajutorului social


Guvernul a aprobat o hotărâre care modifică şi completează anexele nr. 1, 2 şi 6 la HG 57/2012.Hotărârea corectează deficienţele constatate în procesul de implementare a prevederilor unor acte normative privind acordarea de beneficii de asistenţă socială, respectiv venitul minim garantat, alocaţia pentru susţinerea familiei, concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor.

Astfel, se introduce în formularele de cerere şi anchetă socială pentru solicitarea ajutorului social şi alocaţiei pentru susţinerea familiei o rubrică nouă destinată adresei unde se află efectiv beneficiarul, întrucât aceste ajutoare se acordă şi persoanelor care nu au domiciliu sau reşedinţă. Decizia vine de pe urma nenumăratelor neconcordanţe dintre adresa de domiciliu şi adresa de rezidenţă a solicitantului şi pentru clarificarea situaţiei a apărut această rubrică nouă.

În funcţie de adresa efectivă a solicitantului, se poate stabili agenţia pentru plăţi şi inspecţie socială pentru stabilirea dreptului şi efectuarea plăţii ajutorului social. De asemenea, s-a stabilit o completare în formularul de cerere pentru solicitarea drepturilor prevăzute de OUG 111/2012, respectiv noile drepturi preluate din Legea 448/2006 care vizează acordarea indemnizaţiei şi sprijinul lunar pentru familiile care au în îngrijire copii cu handicap în vârstă de până la 7 ani sau persoanelor cu handicap care au în îngrijire copii în vârstă de până la 7 ani.