Soluţia este schimbarea!


– programul electoral al candidatului Dorel Jurcan pentru Consiliul Judeţean –

jurcan_afisÎn urmă cu patru ani, am candidat pentru mandatul de preşedinte al Consiliului Judeţean cu convingerea că pot schimba multe în judeţul meu, pentru vâlcenii mei. Atunci rezultatul votului a decis, la limită, că este nevoie de continuitate. În cei patru ani care au trecut peste noi, am constatat nu numai eu, ci şi cetăţenii  acestui judeţ, că acea continuitate care s-a dorit atunci a fost, de fapt, o stagnare.

Ne aflăm în anul 2012, la 22 de ani de la Revoluţia din 1989, când poporul român şi-a propus să întoarcă spatele estului şi sistemului comunist şi să se îndrepte spre Occident. Dorinţa noastră de a ne integra în Uniunea Europeană  s-a materializat la 1 ianuarie 2007. De atunci au trecut 5 ani. Din nefericire, la nivelul judeţului Vâlcea nu am avut parte de o modernizare care să ofere unui judeţ cu un potenţial extraordinar şi cu oameni harnici şi competenţi faţa  europeană pe care o au alte judeţe care ne-au luat-o mult cu mult înainte. Municipiul Râmnicu Vâlcea a încercat să ţină pasul cu evoluţia, dar cu o floare nu se face primăvară şi nici Vâlcea un judeţ european. Este nevoie de mai multă voință, viziune şi o schimbare de abordare. Una care să privească în viitor şi nu în trecut.

Atunci când suntem mulțumiţi, păstrăm ce avem. În cei patru ani de când, în calitate de senator, stau de vorba cu cetăţenii prin judeţ constat tot mai multă nemulţumire, iar această nemulţumire se datorează lipsei de dezvoltare şi viziune din partea conducerii judeţului. Suntem mulţumiţi de ceea ce se întâmplă in municipiul Râmnicu Vâlcea şi de aceea cred ca a venit timpul să alegem schimbarea la nivelul conducerii judeţene pentru ca peste patru ani vâlcenii să fie, la rându-le, mulţumiţi de judeţul lor. Eu, Dorel Jurcan, am încredere în voi că v-aţi dat seama că soluţia este schimbarea şi evoluţia şi nu stagnarea şi indiferenţa prin continuitate. Haideţi să privim în viitor, să construim pentru tineri, pentru viitorul nostru!

Infrastructura

Toată infrastructura drumurilor din judeţ, fie că sunt comunale, judeţene sau naţionale este slab întreţinută, intr-o avansată stare de uzură, iar in unele locuri chiar impracticabilă. Ştiindu-se că întregul edificiu al modernizării şi europenizării noastre depinde in primul rând de acest domeniu, el devine prioritar in programul insti­tuţiei administrative judeţene. Trebuie, deci, să alocăm fondurile necesare punerii în practică a strategiei de dezvoltare a infrastruc­turii de drumuri şi poduri judeţene pentru perioada următoare, dar să ne preocupe deopotrivă şi reabilitarea drumurilor naţionale, care suferă de aceleaşi neajunsuri şi care ne împiedică să folosim aşa cum se cuvine avantajele excepţionale ale resurselor miraculoase din salba de staţiuni vâlcene.

Reţeaua de drumuri clasate a judeţului Vâlcea, conform HG 540/2000, privind aprobarea încadrării în categorii funcţionale a drumurilor publice, însumează 2255, din care: drumuri de interes naţional în lungime totală de 522, 4km – 23,2%; drumuri de interes judeţean în lungime totală de 967,4km – 42,9%; drumuri comunale în lungi­me totală de 765,1% – 33,9%; Din totalul reţelei de drumuri judeţene aflate în administrarea CJ Vâlcea, în lungime de 967,427km, 212 sunt pietruite şi de pământ, reprezentând 21,98%, iar din totalul celor cu îmbrăcăminte asfaltică, 52,32% au durată de serviciu normată de mult timp expirată. Dacă adăugăm aici şi faptul că foarte multe poduri au fost grav afectate de calamităţi naturale, tragem concluzia ca sunt necesare importante sume de bani pentru realizarea acestora.

Judeţul Vâlcea este, din nefericire, pe locul 1 în ţară din punct de vedere al alunecărilor de teren, locul cinci la eroziunea pe suprafaţă si locul cinci la eroziunea în adâncime. Din păcate, au fost alocaţi bani pentru asfaltări inutile, fără a se ţine cont de analize corecte , proiecte de fezabilitate întocmite de specialişti în domeniu, fără a se investi în terasamente sau fundaţii solide. Rezultatul? Drumuri deteriorate după nici doi ani de la executarea lucrărilor.

Este impetuos necesară reabilitarea şi modernizarea drumurilor judeţene: DJ 703G Călimăneşti – Sălătrucel – Berislăveşti; DJ 701D Ciunget – Latoriţa – Petrimanu – Galbenu; DJ 678 Limită judeţ Olt – Olanu – Galicea – Budeşti;

DN 64 N Bălcescu – Milcoiu; DJ 678 B Limită judeţ Olt – Dănicei – limită judeţ Argeş; DJ Grădiştea – Dobricea – Zgubea; DJ 676 Cerna – Slătioara – Tetoiu – Irimeşti; DJ 665 Limită judeţ Gorj – Vaideeni – Horezu; DJ Jiblea – Fedeleşoiu. Reabilitări şi consolidări poduri: pod DJ 703M Perişani – Cornet; pod DJ  limită judeţ Gorj Sineşti – Milostea – oraşul Berbeşti; pod DJ  Creţeni – Pesceana – Şirineasa; pod DJ  DN 64 Tătărani – N. Bălcescu – Milcoiu; pod DJ 654 Valea Cheii – Cheia Mănăstirea Pahomie.

Menţionăm caracterul formal al documentaţiei privind „Strategia de dezvoltare a infrastructurii de drumuri şi poduri judeţene in perioada 2007- care a fost întocmită de un SRL anonim şi aprobată de Consiliul Judeţean. O asemenea documentaţie nu poate sta la baza unui grafic şi a unui program concret de reabilitare a infrastructurii rutiere judeţene eşalonat în următorii ani, cu atât mai mult cu cât nici măcar nu a fost respectată până acum. Credem ca un studiu mai detaliat şi mai folositor ar fi putut fi întocmit, cu mult mai puţină cheltuială, chiar de către unitatea judeţeană subordonată Consiliului Judeţean şi care, după o dezbatere publică serioasă, ar fi dat naştere unei strategii realiste şi unui  program concret şi definitiv pentru următorii ani. Date fiind importanţa şi starea lor deplorabilă,  suntem obligaţi să stabilim ca necesitate absolută declararea perioadei 2012-2016 ca fiind mandatul reabilitării tuturor drumurilor şi căilor de comunicaţii din judeţul Vâlcea.