Reprezentanții CEZ vin cu lămuriri: Care au fost cauzele ce au condus la pana generală de energie electrică?


Prin intermediul unui comunicat de presă transmis, ieri, de către conducerea CEZ România opinia publică află care au fost motivele pentru care jumătatea de est a județului nostru a rămas, luni după-amiază, fără energie electrică.
„În data de 01.06.2016, în jurul orei 16.00 a avut loc un eveniment în reţeaua de alimentare cu energie electrică din zona judeţelor Vâlcea şi Argeş care a condus la rămânerea fără alimentare cu energie electrică a consumatorilor din zonele de nord ale celor două județe, precum și a marilor consumatori industriali din municipiile Rm. Vâlcea, Curtea de Argeș și Câmpulung Muscel. Valoarea totală a consumului nealimentat a fost de aprox. 170 MW. Totodată, a fost întreruptă o producție de cca. 630 MW aferentă centralelor hidroelectrice de pe râurile Olt, Argeș şi Dâmboviţa, precum și CET Govora.
Evenimentul s-a produs în condiţiile:
• retragerii din exploatare pentru lucrări accidentale a unei linii de înaltă tensiune din reţeaua de transport a energiei electrice;
• apariției unor fluxuri de putere mari atât în rețeaua de transport cât și în reţeaua de distribuție a energiei electrice, generate de o producție de energie crescută în centralele hidroelectrice de pe amenajările râurilor Olt Mijlociu, Argeș şi Dâmboviţa ca urmare a unui nivel crescut de hidraulicitate.
În aceste condiţii, au declanşat o linie de 220 kV din reţeaua de transport a energiei electrice şi unele linii de 110 kV din reţeaua de distribuţie.
Interventia echipelor operative şi a personalului de comandă operativă din cadrul centrelor de dispecer CEZ DISTRIBUŢIE şi TRANSELECTRICA a fost promptă, pentru a restabili alimentarea staţiilor de transformare a energiei electrice din zonele afectate, astfel încât toţi consumatorii să fie realimentaţi în timpul cel mai scurt.
În perioada imediat următoare cei doi operatori vor efectua o analiză comună a evenimentelor şi a cauzelor care au condus la declanşările succesive din reţelele de transport şi de distribuţie pentru a se stabili măsurile care se impun pentru ca astfel de incidente să nu se mai repete.
Reamintim clienţilor faptul că pot transmite deranjamentul la Info Linia CEZ – 0251 929, program non-stop. Deranjamentul poate fi înregistrat şi fără a se mai intra în contact cu un operator uman, clienţii pot utiliza doar codul locului de consum şi numarul de telefon, urmând paşii indicaţi de mesajele preînregistrate.”