Luni, 2 martie, termen limită pentru Declaraţia 205


Administraţia Judeţeană a Fi­nan­ţelor Publice Vâlcea reamin­teşte că luni, 2 martie 2015, este termen limită pentru depunerea formularului 205 „Declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă şi câştigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit”, aferent anului 2014. În articolul de mai jos, prezentăm principalele aspecte privind completarea şi depunerea Declaraţiei 205.

Formular, completare şi depunere

Formularul se completează şi se depune de:
– plătitorii de venituri care au obligaţia calculării, reţinerii şi virării impozitului pe veniturile cu regim de reţinere la sursă a impozitului, conform Titlului III din Codul Fiscal;
– intermediari, societăţile de administrare a investiţiilor în cazul răscumpărării de titluri de partici­pare la fondurile deschise de investiţii sau alţi plătitori de venit, după caz, pentru câştiguri/pierderi realizate de persoanele fizice, aferente tranzacţiilor cu titluri de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societăţilor închise;
– plătitorii de venituri din salarii.
În cazul în care, în cursul anului, la nivelul aceluiaşi plătitor, au fost efectuate plăţi privind mai multe tipuri de venituri prevăzute la Secţiunea III „Date privind natura veniturilor”, se completează un singur formular.
Pentru fiecare tip de venit plătit, prevăzut la Secţiunea III „Date privind natura veniturilor” se gene­rează în acelaşi formular, câte un tabel, înscriindu-se datele cores­pun­zătoare, pe beneficiari de venit, aferente anului de raportare.
În cazul veniturilor din salarii, se generează tabelul prevăzut la Secţiunea V „Date informative privind impozitul pe veniturile din salarii”, iar pentru celelalte venituri plătite, se generează câte un tabel prevăzut la Secţiunea IV „Date informative privind impozitul reţinut la sursă şi câştigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit”, înscriindu-se datele corespun­zătoare tipului de venit plătit.
Formularul se completează cu ajutorul programului de asistenţă, care este pus la dispoziţia contri­buabililor, gratuit, de unităţile fiscale sau poate fi descărcat de pe websiteul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, categoria Declaraţii electronice/Descărcare declaraţii;
Plătitorii de venituri au obligaţia depunerii declaraţiei la organul fiscal competent, în format electro­nic (format .pdf, cu fişier .xml ata­şat), pe suport magnetic sau optic, care va fi însoţit de exemplarul în format hârtie, semnat şi ştampilat, potrivit legii.
Formatul hârtie se listează prin funcţiile aplicaţiei informatice de asistenţă la completarea declaraţiei şi cuprinde situaţia centralizatoare a datelor declarate, pe beneficiari de venit şi pe tipuri de venituri, cu­prinse în Secţiunea IV „Date infor­ma­tive privind impozitul reţinut la sursă şi câştigurile/pierderile reali­za­te, pe beneficiari de venit” şi Sec­ţiunea V „Date informative privind impozitul pe veniturile din salarii”, din formular.
Formatul hârtie se listează în două exemplare:
– originalul se depune la organul fiscal, în format hârtie, semnat şi ştampilat, împreună cu formatul electronic al declaraţiei, fişierul .xml ataşat;
– copia se păstrează de către plătitorul de venituri.
Declaraţia poate fi depusă şi prin mijloace electronice de trans­mi­tere la distanţă, prin utilizarea ser­viciului de depunere declaraţii on-line, existent pe portalul e-guvernare.ro.

Important!
Declaraţia rectificativă se întocmeşte pe tipuri de venit şi va cuprinde numai poziţiile corectate, declarate eronat în declaraţia iniţială sau poziţiile care, în mod eronat, nu au fost cuprinse în declaraţia iniţială.
În cazul în care, declaraţia se corectează prin eliminarea unei poziţii declarate eronat în declaraţia iniţială se va proceda astfel:
– în tabelul de la secţiunea IV „Date informative privind impozitul reţinut la sursă şi câştigurile/pier­derile realizate, pe beneficiari de venit”, generat pe tipuri de venit, se vor înscrie datele de identificare ale beneficiarului de venit din declaraţia iniţială, iar la coloanele 4-7, se va înscrie cifra „0” (zero);
– în tabelul de la secţiunea V „Date informative privind impozitul pe veniturile din salarii” se vor înscrie datele de identificare ale beneficiarului de venit din declaraţia iniţială, iar la coloanele 4-8, se va înscrie cifra „0” (zero).

Alte precizări

Formularul 205 se depune la organul fiscal la care plătitorii de venituri sunt înregistraţi în evidenţa fiscală.
În cazul contribuabililor nerezi­denţi care desfăşoară activităţi pe teritoriul României prin unul sau mai multe sedii permanente, declaraţia se depune la organul fiscal pe a cărui rază teritorială se află situat sediul permanent desemnat, potrivit legii.
În cazul sediilor secundare înregistrate ca plătitori de impozit pe veniturile din salarii, declaraţia corespunzătoare activităţii sediilor secundare se depune de contribua­bilul care le-a înfiinţat, pe codul de înregistrare fiscală al acestuia, la organul fiscal în a cărui evidenţă fiscală este înregistrat contribua­bilul.
Pentru angajaţii care au fost detaşaţi la o altă entitate, declaraţia se completează de către angajator sau de către plătitorul de venituri din salarii în cazul în care angajatul detaşat este plătit de entitatea la care a fost detaşat. În situaţia în care plata venitului salarial se face de entitatea la care angajaţii au fost detaşaţi, angajatorul care a detaşat comunică plătitorului de venituri din salarii la care aceştia sunt detaşaţi date referitoare la deducerea personală la care este îndreptăţit fiecare angajat. Pe baza acestor date plătitorul de venituri din salarii la care angajaţii au fost detaşaţi întocmeşte statele de salarii şi calculează impozitul, în scopul completării declaraţiei.
Impozitul aferent dividendelor distribuite, dar care nu au fost plătite acţionarilor sau asociaţilor până la sfârşitul anului în care s-au aprobat situaţiile financiare anuale, se cuprinde în declaraţia aferentă perioadei în care a avut loc apro­barea situaţiilor financiare anuale.