Idei pentru afaceri de succes (1) Privire mai atenta spre Complexul Expoziţional de la Seaca


Potrivit datelor statistice, în prima jumătate a acestui an, la nivelul judeţului Vâlcea s-au înregistrat peste 150 de firme noi din care aproape 70% au ales ca profil activităţi comerciale. Important este că majoritatea acestora au fost înfiinţate în cadrul programului pentru stimularea dezvoltării microîntreprinderilor de către tineri aflaţi la început de drum. Mai puţin inspirate, însă, au fost domeniile alese, iar teama de a nu-şi rata iniţiativele i-a îndemnat pe întreprinzători spre cele mai facile îndeletniciri, fără o investigare prealabilă în zona cererilor de pe piaţă.
Acesta este şi motivul pentru care voi încerca să abordez sfera noilor afaceri prin raportarea lor la nevoi reale nu pe o perioadă şi o nişă de scurtă durată.
Avem, de exemplu, de câţiva ani buni, Centrul de Convenţii şi Expoziţii Nord – Oltenia de la Seaca pe la care s-au perindat câţiva directori fără ca vreunul din ei să găsească soluţia cea mai potrivită de integrare economică. Alternativa, aici, nu este decât intrarea în parteneriat cu o societate profilată pe organizarea de evenimente expoziţionale, o firmă specializată pe organizarea de târguri, expoziţii, manifestări promoţionale, dar şi conferinţe, congrese, simpozioane ştiinţifice, adică pe acţiuni de orizont naţional şi – de ce nu? – internaţional. Sigur, în ordinea priorităţilor avute în permanentă observare rămân comerţul şi serviciile, acestea constituind azi cel mai dinamic sector economic, apoi târgurile de tehnologie şi, nu chiar în ultimul rând, ofertele turistice (turismul de afaceri) şi activităţile sportive.
O astfel de firmă devine viabilă şi rentabilă în măsura în care menţine un continuu dialog între industria producătoare, oameni de ştiinţă din cercetare, politicieni, societatea civilă ş.a.m.d. În schimb, perene şi prioritare rămân târgurile şi expoziţiile pentru care este nevoie să se simtă subiectele la zi, oportunităţile şi pieţele. Târgurile vor constiui mereu un cadru propice pentru contacte directe între companii, factori decizionali şi consumatori. În acest scop, este necesar să fie căutaţi mereu noi şi noi parteneri, dar să se şi realizeze contacte directe cu cât mai mulţi specialişti din ţară şi din afara ei. Pentru că, pe acest palier, succesul devine o certitudine şi prin ieşirea curajoasă în întâmpinarea doritorilor de manifestări promoţionale, precum şi a agenţilor de turism pornind tocmai de la ideea că 40% din activitatea multora dintre aceştia o reprezintă turismul de afaceri, de conferinţe şi congrese.
Revenind la aprecierile de la început, trebuie subliniat încă o dată că tinerii ar trebui mai bine orientaţi şi ghidaţi spre începerea unor afaceri proprii, care să nu-i descurajeze, ci dimpotrivă, să le fie de bun augur în propria lor carieră. Iar succesul le va fi şi mai mult garantat dacă vor avea inspiraţia să pornească o afacere care să fie validată de piaţă măcar pe termen mediu.
Dr.ing. ION CÎLEA
Preşedintele Consiliului Judeţean Vâlcea