Foarte important pentru unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale: a fost prelungit termenul privind inventarierea arieratelor şi a plăţilor restante!


Direcţia Generală a Finanţelor Publice Vâlcea informează că, în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 119/4.03.2013, a fost publicat Ordinul viceprim-ministrului, ministrului Finanţelor Publice nr. 277/2013 pentru modificarea şi completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrului Finanţelor Publice nr. 241 privind împuternicirea personalului direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti în vederea efectuării unor verificări cu privire la arieratele şi plăţile restante înregistrate de unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale.

Potrivit actului normativ menţionat mai sus, se prelungeşte termenul până la care personalul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti poate să efectueze verificări cu privire la arieratele şi plăţile restante înregistrate de unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, respectiv până vineri, 15 martie 2013.

Totodată, în cadrul acestor verificări, se va urmări şi respectarea prevederilor art. 14 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, în ceea ce priveşte existenţa prevederilor bugetare şi a surselor de finanţare la momentul angajării cheltuielilor.

O altă modificare vizează prelungirea termenului până la care „Situaţia centralizată privind rezultatele verificărilor efectuate cu privire la arieratele şi plăţile restante înregistrate de unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale” se transmite la Ministerul Finanţelor Publice – Direcţia generală de sinteză a politicilor bugetare, respectiv până miercuri, 20 martie 2013, inclusiv.