„Autostrada Sibiu-Pitești este și autostrada noastră, a vâlcenilor”


  • a declarat deputatul Eugen Neață despre calea rutieră ce devine realitate cu fiecare zi care trece

Vâlcenii și-au dorit de multă vreme autostradă. Inițial, această cale rutieră de mare viteză s-a dorit a fi construită (și chiar s-a crezut la un moment dat că așa se va întâmpla) în apropiere de Râmnicu Vâlcea. Nu a fost să fie până acum ca județul să aibă autostradă și nu a fost să fie nici ca Râmnicul să aibă o ieșire directă la autostradă.

Însă, pentru ambele situații s-au găsit soluții a căror implementare este despărțită doar de o perioadă de timp estimată la câțiva ani. Județul va avea în mod cert autostradă, prin Țara Loviștei. Știm, criticii ar spune că autostrada va trece abia printr-un colț de județ, doar prin câteva localități. În ceea ce privește Râmnicul, municipiul reședință de județ nu va deveni un nod de conexiune al autostrăzii, dar va fi legat prin câteva drumuri care vor permite un acces rapid. Vorbim despre viitorul drum expres Râmnicu Vâlcea – Golești – Tigveni, dar și despre actualul drum național spre Sibiu, care și el va permite „urcarea” și „coborârea” autovehiculelor pe, respectiv de pe autostradă.

Deputatul social-democrat de Vâlcea, Eugen Neață, a prezentat, recent, un punct de vedere privitor la modul în care se va conecta județul nostru la viitoarea autostradă Sibiu – Pitești. Vă invităm să citiți în rândurile de mai jos:

„În luna decembrie a anului 2022 a fost dată în folosință secțiunea Sibiu-Boița, de mai bine de 13 kilometri. Acum se lucrează la secțiunea a doua, Boița-Cornetu, în lungime de peste 31 kilometri. Cu aceasă secțiune s-a ajuns deja pe teritoriul județului Vâlcea. Boița-Cornetu va avea 49 de poduri și viaducte, șapte tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 și 1.590 metri și un ecoduct de 210 metri, care va traversa râul Olt, calea ferată și Drumul Național 7 în zona localității Lazaret. Secțiunea Cornetu-Țigveni, parțial pe teritoriul județului Vâlcea, are o lungime de peste 37 de kilometri. Pe această secțiune se construiește deja cel mai lung tunel de autostradă din România (1,7 kilometri). Secțiunea Cornetu-Țigveni are în construcție 96 de poduri și viaducte, un ecoduct care va traversa râul Olt, calea ferată și Drumul Național 7 la Călinești, două noduri rutiere, la Cornetu și la Rudeni, două spații de servicii și un centru de întreținere și coordonare”, a precizat Eugen Neață.

„Autostrada Sibiu-Pitești este și autostrada noastră, a vâlcenilor. Pe ea vom merge mai rapid și mai confortabil spre Occident, spre capitala României și, mai departe, spre litoral și spre sudul însorit al peninsulei pe care ne aflăm. Sunt bucuros să-i văd pe colegii mei din Guvernul României pe aceste șantiere, încurajându-i pe constructori să mențină ritmul de lucru și o calitate cât mai înaltă a lucrărilor lor. Pe teritoriul județului Argeș mai sunt în lucru secțiunile patru și cinci, Tigveni-Curtea de Argeș și Curtea de Argeș-Pitești, cu lungimi de circa 10 și, respectiv, 30 de kilometri. Autostrada Sibiu-Pitești va avea în total 122 de kilometri și va fi prima autostradă care va traversa Carpații românești. Suntem nerăbdători cu toții să o vedem dată în folosință și să ne bucurăm de ea. Autostrada noastră Sibiu-Pitești”, a concluzionat reprezentantul județului nostru în Camera Deputaților.