„Nicule, tot mai vrei să pleci de lângă mine?!”
• anunţul despărţirii lui Nicolae Voicescu de PSD nu l-a lăsat fără replică pe şeful său care i-a răspuns cum a putut şi a ştiut mai bine: ASFALT
• prin intervenţia asupra unui drum care, ani la rând, i-a distrus nervii edilului din Fârtăţeşti, Cîlea trage nădejde că nu va pierde printre degete ploaia de voturi a celei mai mari comune din judeţ
• Cîlea include în super – oferta sa de aproape 40 de miliarde şi un coleg din USL, primarul liberal, Ştefan Marinescu din Roşiile
Anunţul
În urmă cu mai bine de o lună de zile, Nicolae Voicescu, primarul comunei Fârtăţeşti, îi înfigea o săgeata în inima preşedintelui Cîlea: „Sunt şanse de 85% să renunţ la apartenenţa politică! E o decizie strict personală asupra căreia am tot reflectat în această perioadă. Nu am nimic de reproşat nimănui, cu atât mai puţin domnului preşedinte Ion Cîlea care m-a ajutat de fiecare dată când i-am cerut ajutorul şi căruia am să-i port un respect deosebit toată viaţa. Vreau să plec din PSD cu fruntea sus, ca un bărbat, nu ca o mahalagioaică împroşcând cu noroi în stânga şi în dreapta. Dar, s-au adunat prea multe necazuri, atacuri, mizerii şi mojicii la adresa mea. Sunt un om simplu care-şi preţuieşte prea mult comunitatea, familia şi sănătatea pentru a mai îndura aceste porcării. De fiecare dată când trebuie dat un exemplu negativ, Voicescu de la Fârtăţeşti trebuie să fie primul. Că are mizerie în comună, că are sesizări, că una, că alta, mereu Voicescu! Nu contează anii pe care i-am petrecut muncind pentru localitate sau rezultatele, totul se rezumă la culoarea politică. Dacă e roşu, trebuie atacat. Dacă are şi 20 de sate în spate, trebuie doborât definitiv. Nu mai pot, efectiv! Nu sunt copil să nu leg săgeţile astea nesfârşite dinspre Vâlcea de culoarea mea politică. Ştiu că sunt vânat. Au fost ani când treaba asta mă bine dispunea, mă distram cu ei, cum se zice. Serios. Deschideam ziarele să văd cine mai murea de grija mea… Numai că vremea a trecut şi peste mine şi peste familia mea. Copiii mi-au crescut şi nu-mi mai permit să-şi vadă tatăl terfelit prin fel de fel de conferinţe de presă ori ziare. În plus, nici sănătatea nu mai e ce-a fost. Renunţ! Cu orice riscuri, îmi asum acest pas… Dacă voi vedea că sunt şanse de a ieşi primar şi din postura de independent, voi mai încerca o dată. Dacă nu, asta e… Oricum, eu mi-am făcut datoria cu vârf şi îndesat pentru comuna Fârtăţeşti şi pentru locuitorii ei!”
Replica
Convins că pierderea lui Voicescu şi a celor numai puţin de 20 de sate ale Fărtăţeştiului va aduce un dezastru în toată regula pentru anul viitor, Cîlea a aşteptat o lună pentru a înainta semnul suprem de bunăvoinţă pentru edili: ASFALTUL! Aşa că, ultima şedinţă a Consiliului Judeţean a consemnat şi marea reverenţă pe care liderul pesedist a simţit nevoia s-o facă spre Fârtăţeşti prin aprobarea documentaţiei tehnico – economice pentru obiectivul de investiţii: “Modernizare DJ 676 A Giuleşti – Dozeşti – Roşiile, km. 8+525 – 11 +800, comuna Fârtăţeşti, judeţul Vâlcea”, faza „Studiu de fezabilitate”. În urmă cu câteva zile, a fost aprobată suma de 90.000 lei, pentru realizarea documentaţiei tehnico – economice, fazele expertiză tehnică, studiu de fezabilitate, studii conexe şi pentru obţinerea avizelor şi acordurilor ce se vor prevedea în certificatul de urbanism, dar şi pentru următoarele faze de proiectare, pentru obiectivul de investiţii: „Modernizare DJ 676 A Giuleşti – Dozeşti- Roşiile, km. 8+525 -11+800, comuna Fârtăţeşti, judeţul Vâlcea”. Drumul judeţean DJ 676 A Giuleşti – Dozeşti – Roşiile are o lungime totală de 19,540 km. Acest drum traversează de la nord la sud comunele Roşiile şi Fârtăţeşti şi reprezintă pentru aceste comunităţi singura legătură directă atât între ele cât şi cu localităţile învecinate şi mai departe cu principalele centre administrativ-teritoriale ale judeţului Vâlcea, cum ar fi oraşul Bălceşti, municipiul Drăgăşani şi municipiul Râmnicu Vâlcea, reşedinţă de judeţ. În prezent, starea drumului judeţean DJ 676A se prezintă astfel: pe tronsonul de drum cuprins între km. 0+000 – 6+000 se execută lucrări de modernizare, finanţate prin Programul privind reabilitarea, modernizarea şi/sau asfaltarea drumurilor de interes judeţean şi de interes local, aprobat prin HG nr. 577/1997, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; pe tronsonul de drum cuprins între km. 6+000 – 8+525 există o îmbrăcăminte bituminoasă de grosime mică; pe tronsonul de drum cuprins între km. 8+525- 11 +800 drumul este pietruit; pe tronsonul de drum cuprins între km. 12+575 – 19+540 drumul este de pământ. Platforma acestui drum pe tronsonul pietruit respectiv, km. 8+525 – 11 +800, pe care sunt şi construcţii de locuinţe şi anexe gospodăreşti, prezintă foarte mari degradări şi denivelări pe toată suprafaţa, fapt ce îl face impracticabil în perioadele cu precipitaţii abundente, iar circulaţia rutieră se desfăşoară cu mare greutate. Prin executarea lucrărilor de modernizare a acestui sector de drum judeţean, se dă posibilitatea locuitorilor din zonă să beneficieze pe toată perioada anului, de o desfăşurare fluentă şi în condiţii de siguranţă a traficului rutier, precum şi de facilităţile existente în centrele socio-culturale ale celor două comune.
Aceste lucrări mai sunt oportune şi necesare şi datorită îmbunătăţirii generale a accesibilităţii şi legăturii cu principalele localităţi ale judeţului cu posibilităţi de: creştere a numărului de vehicule zilnice prin atragerea de turişti, investitori din domeniul agriculturii etc; creştere a nivelului de deservire locală; creştere a volumului de mărfuri transportate cu asigurarea de potenţial de dezvoltare economică; scăderea nivelului de poluare a aerului şi poluare fonică; economisirea de timp şi carburanţi;necesitatea accesării zonelor în situaţiile de strictă urgenţă (salvare, pompieri) precum şi a copiilor de vârstă preşcolară şi şcolară ce se expun unui risc major şi pericol permanent. Documentaţia tehnico – economică propune realizarea următoarelor lucrări: refacerea geometriei drumului în plan orizontal, transversal şi longitudinal; aducerea structurii rutiere existente la parametrii tehnici corespunzători şi realizarea unui sistem rutier nou între km 9+950 şi km 11 +800; realizarea profilului transversal cu elementele geometrice corespunzătoare prevederilor legale. Lăţimea drumului va fi corectată conform profilului transversal tip care în aliniament va avea pante egale: 2.5%; aşternerea straturilor de beton asfaltic- conform SR 174-1/2009; executarea/corectarea acostamentelor care vor avea pante transversale de 4%; asigurarea colectării şi evacuării apelor pluviale în condiţii optime pentru protejarea platformei drumului de eroziunile cauzate de acestea prin executarea şanţurilor din pământ şi dalate (dale din beton C12/15 cu grosimea de 10 cm, aşezate pe un strat de nisip de 5 cm) şi înlocuirea podeţelor necorespunzătoare; montarea de podeţe tubulare noi; corectarea pantelor taluzelor, adică 2:3 spre acostamente, respectiv 1:1; lucrări de sprijinire a taluzurilor prin ziduri de sprijin; executarea semnalizării rutiere pe toată lungimea traseului. Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) se ridică la 3.868.545,00 lei .