Noua gară a Râmnicului este aproape gata!


• după trei ani de tărăgănare printre pietroaie, călătorii vor beneficia de condiții decente într-una dintre cele mai moderne clădiri ale județului

Zilele acestea, am vizitat noua gară a Municipiului Râmnicu Vâlcea. Deși lucrările pentru construcția acesteia s-au întins pe o perioadă destul de îndelungată (aproximativ trei ani), iar disconfortul creat călătorilor a fost destul de mare, se pare că totul s-a meritat. Lucrarea, aproape finalizată, se prezintă ca una modernă, putând fi catalogată printre cele mai moderne ale județului nostru. Suntem siguri că, după deschiderea oficială, călătorii vor aprecia această investiție.

Valoarea proiectului se ridică la 70 milioane lei
Printre facilitățile noii gări se numără: spații generoase și moderne destinate călătorilor, patru peroane, parcare, pasaj subteran, sisteme de supraveghere video. Valoarea implementării întregului proiect feroviar din Râmnicu Vâlcea se ridică la peste 70 de milioane de lei. Ar mai fi de amintit și faptul că investiția la care facem referire s-a derulat prin Programul Național de Modernizare a Stațiilor de Cale Ferată. Noua gară a Râmnicului, una dintre cele mai mari din partea de Sud-Vest a României se află amplasată pe linia feroviară secundară 201, care face legătura între Ardeal și Oltenia urmărind traseul creat prin defileul Oltului.

Gară nouă și modernă… călători cam puțini
Până la punerea în funcțiune a noii gări, eveniment care va avea loc în decursul acestui an, pasagerii vor folosi spațiile, mai puțin moderne – e drept, cu care s-au obișnuit în ultimii ani, din imediata vecinătate a modernului amplasament. Încă o dată spunem: construcția nouă arată bine, demnă de un oraș ce se pretinde european. Însă, recunoaștem, o întrebare ne macină puțin: de ce s-a construit o gară mare și modernă într-un oraș prin care mai trec câteva trenuri, iar numărul zilnic al călătorilor nu depășește, probabil, câteva sute?
Credem că nu numai noi ne-am confruntat cu această dilemă. Cert este că rămânem cu concretul: Râmnicul va dispune cât de curând de o gară nouă și modernă, pe care vă invităm să o vizitați.

Cum rămâne cu valoarea istorică a vechii clădiri? Altă întrebare fără răspuns
Iar dacă e să continuăm cu întrebări care cu greu și-ar putea găsi un răspuns, ne legăm și de valoarea de patrimoniu a clădirii în care a funcționat gara până în anul 2013. După cum foarte mulți vâlceni știu, clădirea respectivă fusese construită cu mai bine de un secol în urmă, fiind una dintre locațiile emblematice pentru Râmnicul interbelic. Acum, aceasta este de domeniul trecutului, ea mai putând fi admirată doar din fotografii!

PERON_2 PERON_1 GARA_VECHE_2 GARA_VECHE_1 GARA_3 GARA_2