Cum va arăta distracția în viitor – perspective și tendințe!


CGI, VFX, AR, VR, Real Life Thunderdome, arene sportive virtuale, asistenți dotați cu AI, cazinouri blockchain (citește pe Cazinoro.com despre platformele de cazinou Bitcoin), 4K LCD, 5G – viitorul sunt atât de tentant atunci când vine vorba despre distracție. Într-o lume în care oamenii trebuie să se adapteze zilnic la noile schimbări, relaxarea joacă un rol esențial, iar trendul este orientat către oferirea de servicii disponibile acasă sau la purtător. Cum se vor distra oamenii în viitor, în condițiile în care tehnologiile avansate devin parte a vieții cotidiene?

Telefoanele mobile personale – parte integrantă a interacțiunii colective

Dispozitivele inteligente și dotate cu tehnologie VR au acaparat zona de distracție a oamenilor. Un exemplu în acest sens este reprezentat de gadget-uri precum Oculus VR sau Morpheus VR, care au fost lansate pe piață în 2014 și care până în 2020 au avut o creștere de 99% la nivel de utilizare în rândul deținătorilor de console video. Grație unor astfel de dispozitive, până în 2030, oamenii vor putea să meargă la cumpărături în piețe și în magazine virtuale, fără să mai fie nevoie să se deplaseze de acasă.

Telefoanele mobile inteligente capătă un rol din ce în ce mai important în viața noastră. În 2016, conform Statista, numărul dispozitivelor era de 2, 5 miliarde de aparate. Până în 2021, numărul lor va ajunge la 3,8 miliarde; statisticile indică faptul că în prezent, China este țara cu cea mai ridicată rată de folosire a telefoanelor mobile (99, 3%). Divertismentul s-a mutat pe dispozitivele mobile în prezent, 70% din traficul generat pe canalul multimedia Youtube provenind de pe aceste echipamente.

De altfel, mare parte dintre furnizorii de conținut digital evidențiază faptul că oamenii își aleg ca modalități de relaxare programe de divertisment ce sunt redate pe platforme mobile. Aplicațiile mobile constituie o sursă de achiziție a produselor (de 4,2 mai multe ori decât de pe site-uri). 85% dintre utilizatori folosesc aplicațiile mobile pentru a-și schița planul de călătorii, iar 33% dintre tineri le utilizează pentru a interacționa cu ceilalți. Cât de important se va dovedi telefonul în viitor? 66% dintre omeni îl consideră un accesoriu esențial în existența lor zilnică și se tem să plece fără telefon de acasă.

Tehnologiile avansate îmbunătățesc conceptul de distracție

Viitorul în materie de distracție se în îndreaptă către o direcție clară: divertismentul în condiții spectaculoase de redare. Evenimentele sportive vor permite o interacțiune totală grație utilizării dispozitivelor VR și AV, căștile virtuale oferindu-le posesorilor posibilitatea de a vizualiza evenimentul dintr-o perspectivă completă, de 360 de grade. Concertele de muzică vor fi revoluționate prin utilizarea hologramelor sau a tehnologiei CGI care permite recrearea unor persoane care nu mai sunt printre noi într-un format digital. Filmele în care vor apărea actori creați în mod digital vor rula din ce în ce mai mult în mini-cinematografele de acasă.

Industria de divertisment se va orienta către dispozitivele personale ca formă de distracție, iar divertismentul la cerere va căpăta o pondere mai ridicată printre oameni. Noile generații (generația Millenials, de exemplu) sunt interesante de tot ceea ce înseamnă servicii digitalizate, 55% dintre ei fiind atrași de filmele digitale. De altfel, tot ce ține de digital și aplicații de divertisment trezește interesul reprezentanților acestei generații (48% interesați de muzică digitală și 46% de aplicații și jocuri video pe console).

Perspectivele distracției indică faptul că oamenii sunt interesați de tehnologie și că o acceptă ca o parte a noii lor vieți. Divertismentul viitorului presupune mai multă distracție acasă decât în colectivitate, dar și interacțiune cu ceilalți prin intermediul dispozitivelor mobile avansate și a echipamentelor VR și AR.  Adaptarea la acest viitor începe încă de pe acum, mai ales că în 2020 lucrurile ne arată că mediul digital va constitui de acum înainte o parte integrantă a existenței noastre.