Corespondență din Singapore, de la dr. Irina și Radu Dobrescu. O bijuterie de oraș și legenda Merlionului

corespondentaDupă două luni și jumătate de când am plecat din Frankfurt, de data aceasta pe calea aerului,  am vizitat deja cele mai importante obiective pe care ni le-am propus din capul locului.  Așadar, am străbătut Rusia,  Siberia, Mongolia, China, Tibetul, ,Nepalul, regatele Buthan și Myanmar. Această călătorie de 75 de zile a reprezentat și cea mai obositoare etapă a turneului nostru prin lume. Am decolat, din diverse aeroporturi, de 16 ori, am locuit în 24 hoteluri și am avut două croaziere pe Yangtze și Irrawady .După acest periplu,  ne odihnim 10 zile în Singapore, acest minunat oraș, în același timp și republică. Se întinde pe o  suprafața de 3 ori mai mare ca Bucureștiul și are o populație de 4 milioane de locuitori. Am  mai vizitat aceste locuri în  urmă cu 20 de ani,  dar am revenit, între timp, încă de trei ori. Surprinzător este ritmul de dezvoltare al acestui oraș-stat.
Vizitând Singapore a cincea oară putem afirma cu certitudine că acest minunat  oraș-stat este unul dintre cele mai senzaționale din lume. De-a lungul coastei de sud se afla un sector industrial extrem de modern, care prelucrează și ambalează produse alimentare, petrol, cauciuc, oțel, aparatură diversă, utilaje casnice, electronice și industriale, parteneri de afaceri fiind  USA, Marea Britanie, Japonia, Hongkong, Tailanda si Malaysia. În Singapore  se află și importante institute și firme farmaceutice. Este si un centru financiar important ce deține cel mai modern și mai mare port de tranzit din lume. Nu vrem să omitem un lucru, de asemenea, esențial: Singapore este și minunată oază turistică ce oferă o infrastructură de mare clasă în ce privește industria  hotelieră, gastronomia, mijloacele de transport în comun și shopping-ul. Un oraș mai curat ca acesta nu am mai întâlnit nicăieri in lume. Poți să cauți cu lumânarea un mic gunoi, gumă de mestecat sau chiștocuri de țigări aruncate pe străzi și nu vei găsi. Locuim în hotelul Marina Sands Bay. În urmă cu doi ani mai locuisem aici și am revenit pentru că ne-am simțit excelent. In cele trei turnuri de câte 57 etaje fiecare se afla 2500 de camere. Ca puncte de atracție: piscina de 150 m. lungime, parcul și restaurantele aflate pe placa ce  acoperă cele trei turnuri .Spectaculos este și imensul complex din fața hotelului, care adăpostește pe trei nivele elegante magazine de marcă, restaurante,un Cazinou enorm, un teatru, un centru expozițional, Muzeul de arte, staţii de autobuz și metro. În spatele hotelului se află Gartens by the Bay, un parc imens ce adăpostește,  sub doua cupole, o grădină botanica cu flori și alta cu copaci din toată lumea. Ca pretutindeni, și aici constructorul a folosit soluții originale, vizitatorul fiind condus pe poteci suprapuse ce șerpuiesc printre plante și pe sub cascade de apă. Parcul mai are o grădina pentru copii, grădini chinezești, malayene, coloniale  și o pădure de ciuperci gigante pe care se cațără diverse plate și flori, ciuperca centrală având în partea superioară un restaurant de unde priveliștea este magnifică. Frumusețea construcției hotelului și complexului alăturat constă în larghețea spațiilor, în  folosirea fără economie a materialelor de construcție, a pavajelor de marmură și granit, iluminatului și aerului condiționat. De menționat că în acest oraș temperatura este constantă  în tot timpul anului de peste 30 de grade, iar umiditatea este extremă. Desigur, această risipă de eleganță, de curățenie și servicii  la nivel maxim au și ele prețul lor, Singapore fiind și cel mai scump oraș din lume. Cu toate aceste este plin de turiști, numărul lor fiind în creștere continuă de la an la an. Se pare că în 2014 va  depășii 15 milioane.
Ce am făcut aici într-o săptămână și ceva?  Aproape zilnic am făcut baie in minunata piscină de la etajul 57, am vizitat hotelul în care am locuit în urmă cu ceva ani, Raffles, unde în longbarul cu cea mai lunga tejghea din lume se bea renumitul cocktail Singapur Sling și se mănâncă arahide; ne-am plimbat pe strălucitorul Orchard Bulv., cu nenumărate și elegante malluri și pe  multicolorul Chinatown. Desigur,  n-a lipsit plimbarea cu barca pe Singapur River, de pe malul căruia trebuie să admiri și să fotografiezi simbolul orașului,  Merlionul, o combinație  a unui leu cu coadă mare din gura căruia țâșnește apă și  statuia celui ce a pus primul pas pe acest pământ,Sir Stamford Raffles. Legenda Merlionului spune că a fost odată un sat de pescari, undeva în lumea largă. Un sat mirific cu oameni paşnici, dar terorizaţi de un gigantic dragon ce le ameninţa vasele şi mica aşezare. Într-o zi, însă, din adâncurile mării a ieşit Merlionul, care s-a luptat cu înfiorătoarea bestie şi a alungat-o. Iar pescarii mult s-au bucurat. De atunci, de pe insula numită Sentosa, Merlionul îi păzeşte neîncetat, întors cu faţa către oraș, care azi, cum am mai spus, a devenit o bijuterie.
Am ajuns în ultima zi de ședere în Singapore. Mâine  ne îmbarcăm din noul și modernul port al orașului-stat pe Seabourn Odyssei, vas  ce ne va purta timp de o lună prin Thailanda, din nou Myanmar, Malaiezia, Indonezia, urmând a debarca pe 5 decembrie, în  Bali. De aici ne mai așteaptă o nouă aventură pe Mekong, în  Cambodgia, Vietnam și Laos. Acasă, în România, vom reveni pe 15 ianuarie 2015. Până atunci, vom trimite ziarului „Curierul de Vâlcea” alte corespondențe de pe traseul excursiei noastre prin lume. Vom fi bucuroși să participăm, spre finele lunii ianuarie, la jubileul ziarului, un sfert de secol de la fondarea primului cotidian privat, independent din România postcomunistă.