Viitorul Ligii Campionilor la handbal feminin
- granzii handbalului european au decis: marketingul sportiv trebuie să fie prioritar!
În data de 20 decembrie, la Viena, a avut loc şedinţa de lucru a Federaţiei Europene de Handbal pe tema „Liga Campionilor la feminin în viitor”. La dezbateri au fost invitate să participe şapte dintre cele mai valoroase (şi constante în performanţele obţinute) cluburi ale handbalului feminin european, printre acestea enumerându-se şi CS Oltchim Râmnicu Vâlcea, reprezentată de către vicepreşedintele Nicolae Luca.
Pe lângă formaţia vâlceană, au mai fost invitate următoarele şase echipe: Larvik HK (Norvegia – deţinătoarea trofeului Ligii Campionilor în prezent); Audi ETO Gyor (Ungaria); Viborg HK (Danemarca); Buducnost Podgorica (Muntenegru); Podravka Koprivnica (Croaţia) şi Itxako Navarra (Spania). Organizatorii au surprins prin neincluderea în acest club select a reprezentantelor Austriei (Hypo Viena) şi Rusiei (Zvezda sau Dynamo).
Cele mai importante „ţinte” aflate pe ordinea de zi a şedinţei au fost cele referitoarea la transformarea Ligii Campionilor la handbal feminin într-un adevărat produs de marketing, mult mai atractiv pentru televiziuni şi generator de profit, aşa cum se întâmplă de pildă în competiţia omonimă destinată fotbalului. Totodată, este destul de probabil ca începând cu sezonul 2013/2014 forma actuală de desfăşurare a grupelor Ligii sa capete un look (format) nou, fiind posibil chiar organizarea unui „Final Four” între cele mai bine patru clasate ale întrecerii, evitându-se astfel fazele tradiţionale precum semifinalele şi marea finală. Turneul final ar trebui organizat într-o sală cu peste 10.000 de locuri, precum în handbalul masculin, pentru a fi posibile încasări cât mai mari obţinute prin vânzarea biletelor.