Totul despre modificările în sistemul de citire – facturare – încasare CEZ


Motivul introducerii unor nou­tăţi în sistemul de citire – facturare – încasare

Precizam ca modificarea forma­tului facturii se aplica doar pentru cli­entii casnici din mediul urban si din une­le zone limitrofe localitatilor urba­ne. Decizia modificarii formatului fac­turii reprezintă urmarea unei ample analize a solicitărilor si a sugestiilor primite din partea clientilor de catre furnizorul de energie electrică, fiind identificate o serie de aspecte care pot fi imbunatatite in relatia cu clientii sai, spre avantajul acestora. Aşadar, unicul obiectiv al modificărilor imple­mentate sau in curs de imple­men­tare vizează imbunatatirea calita­tii servi­ciilor, o creştere a confortului cli­enţilor şi o mai bună gestionare a cheltuielilor lunare ale acestora cu energia electrică. În afară de trans­miterea facturii trimestrial, consuma­torii vor putea observa o serie de noutăţi menite să răspundă celor mai frecvente solicitări ale lor.

Avantajele clientilor: planificare mai buna a bugetului propriu, informatii complete

Avantajul major al clientilor este faptul ca isi pot planifica mai bine bugetul, avand la indemana informatii privind valoarea facturii la energie electrica si a serviciilor aferente pentru o perioada de 3 luni. Noul format al facturii ii permite clientului sa cunoasca din timp, atat debitul aferent perioadei de regularizare, cat si valoarea de plata in urmatoarele 2 luni in care consumul este estimat. Consumatorul îşi va putea urmări mai uşor evoluţia consumului periodic şi, drept urmare, si-l va putea optimiza (ex.: solicitarea modificarii cantitatilor estimate de energie consumata printr-o noua conventie de consum, soli­citarea modificarii tipului de tarif etc.).

Formatul facturii este mult mai simplu şi uşor de înţeles

Acesta ofera informatii detaliate despre situatia contului de client. Elementele importante sunt eviden­ţi­at­e şi uşor de identificat. De ase­menea, orice modificare este sesizată clientului direct prin factură (expirare contract, debite restante). Tot pe factură, clientul găseşte aspectele legale referitoare la plăţi, modalităţi de plată, precum şi datele de contact ale furnizorului.

O singura factura, mai putine griji

Mare parte dintre solicitarile clientilor nostri au vizat includerea taxelor radio-tv si a altor taxe pentru prestari servicii in factura de energie electrica, tocmai in scopul eliminarii disconfortului de a avea facturi sepa­rate si de a evita neplata accidentala a unora dintre acestea. De ase­menea, prin noul format se elimina posibile erori de interpretare a evolutiei soldului si riscul ca un client bun platnic sa fie deconectat pentru neplata accidentala a unei facturi.

Comunicare completa cu cli­entul prin intermediul facturii

Clientul este informat când se va realiza următoarea citire a con­torului şi implicit, când i se va emite următoarea factură. Astfel, el va sti in ce perioada trebuie sa permita accesul in vederea citirii contorului si incepand cu ce data sa astepte urmatoarea factura.

O alta solicitare a clientilor a fost aceea de a putea achita debitul la plata energiei electrice folosind ori­ca­re dintre facturile primite. Modificarile din sistemul de facturare ofera si aceasta posibilitate prin imple­men­tarea unui algoritm ce presupune des­carcarea platilor in ordinea vechimii pe un cod de client. Astfel, nu mai trebuie solicitata copie dupa factura restanta sau identificata factura res­pectiva de achitat, ci se poate folosi orice factura in noul format pentru a achita debitele, iar descar­carea pla­tilor se efectueaza in ordinea vechimii pentru a stinge debitele care ar putea duce la situatii de deco­nectare.

Consum estimat reactualizat automat

Una dintre cele mai frecvente solicitari ale clientilor este reactua­lizarea automata a consumului in sistemul informatic.

Odata cu implementarea noului sistem, pentru evitarea apariţiei unor diferenţe sensibile între consumul estimat şi cel realizat, în cazul în care istoricul de consum indică o schim­bare a cantităţilor lunare consumate faţă de situaţia comunicată furnizorului de către client în trecut, se va realiza actualizarea automată a consumului estimat. In acest fel, estimatul va reflecta cat mai aproape de realitate consumul efectuat lunar, iar valoarea facturii de regularizare nu ii va mai lua prin suprindere pe clienti.

Legenda facturii de energie electrica

– Clientii pot observa pe prima pagina

– codul de client care le ofera avantajul de a achita valoarea de plată lunară utilizând chiar şi un aviz de plată mai vechi. Tot ce trebuie să facă înainte de a opera plata este să apeleze Info Linia CEZ 0251.929 şi să afle care este valoarea de plata.

– datele pentru identificarea furnizorului

– datele de identificare ale clientului – sunt mentionate aici atat informatii despre locul de consum conform contractului de furnizare, precum si adresa de corespondenta, clientul avand posibilitatea sa solicite sa i se transmita factura la o alta adresa decat cea a locului de consum

– informatii despre canalele de plata puse la dispozitie de catre furnizorul de energie electrica

– informatii despre valoarea serviciilor facturate si totalul de plata aferent celor 3 luni

– bloc informare status plati – unde este precizat daca sunt inre­gistrate facturi restante sau clientul are debitele achitate la zi

– data când se va realiza urmă­toarea citire a contorului şi implicit, când i se va emite următoarea factură

– data expirarii contractului de furnizare a energiei electrice, astfel incat sa poata face demersurile necesare pentru a il prelungi fara sa existe implicatii nefavorabile pentru client

– infomatii despre obligatiile de plata ale consumatorului ce trebuie respectate, astfel incat sa nu se ajunga in situatia deconectarii.

Pe pagina a doua, clientul rega­seste datele tehnice privind locul de consum (nivelul de tensiune, serie contor, tip tarif, tip contor, etc.), pre­cum si o situatie detaliata a serviciilor furnizate si facturate pe parcursul celor 3 luni inscrise pe factura.

In pagina a treia, consumatorul are la indemana cele 3 avize de plata necesare pentru achitarea serviciilor de furnizare a energiei electrice cu date de scadenta diferite si valoarea de plata aferenta fiecarei luni.

Frecventa si modul de plata al facturii de energie electrica

Emiterea si transmiterea facturii se realizeaza o data la 3 luni, insa frecventa platilor este in continuare lunara. Clientii casnici din mediul urban primesc o singura factura tri­mestrial a carei valoare de plata este repartizata in 3 avize de plata, cu date de scadenta diferite inscrise pe fiecare dintre acestea. In acest fel, frecventa de efectuare a platilor si termenele de scadenta nu se mo­di­fica, fiind evitata astfel acumularea unor sume mari de plata.