Start pentru informarea satelor


• Agenția de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit (APDRP), cu sprijinul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) a demarat  la 11 martie, campania națională de informare a reprezentanților societății civile pentru multiplicarea informațiilor despre accesarea și derularea finanțărilor europene pentru agricultură și dezvoltarea rurală

Campania se va derula în perioada martie – august 2014 sub denumirea Euro Agricultură – Rețeaua Națională a Multiplicatorilor de Informații despre PNDR, având ca slogan „Împreună creștem satul românesc”. Organizată pentru prezentarea implementării Programului Național pentru Dezvoltare Rurală (PNDR) 2013 și ca etapă de pregătire pentru PNDR 2020, campania are ca obiectiv diseminarea și multiplicarea eficientă a informațiilor și a mesajelor despre finanțările europene nerambursabile acordate pentru agricultură și dezvoltare rurală. De asemenea, campania APDRP își propune să contribuie la îmbunătățirea percepției generale privind programele de finanțare pentru dezvoltare rurală și să încurajeze o cât mai bună înțelegere a conceptului de activitate economică derulată la standarde europene. Principala activitate pe care se va concentra noul proiect APDRP va fi cea de creare a unei rețele naționale ce va cuprinde peste 2.000 de multiplicatori de informații din toate județele țării. Aceștia vor fi selectați și pregătiți pentru a putea transmite către publicul larg informațiile generale și specifice despre modalitatea și condițiile de accesare și utilizare corectă a fondurilor europene disponibile prin Programul Național de Dezvoltare Rurală. Selecția multiplicatorilor va fi făcută pe baza experienței pe care aceștia o demonstrează în activitățile de comunicare cu publicul larg și mai ales în comunicarea privind fondurile europene, dar și pe baza potențialului lor de multiplicare a informației. Plecând de la acest obiectiv, pentru desemnarea multiplicatorilor vor fi luate în considerare asociații, patronate și cooperative de profil, ONG-uri reprezentative, Grupuri de Acțiune Locala (GAL), centre de documentare europeană, centre de informare EuropeDirect, asociații studențești, organizații active în zona rurală etc. Sunt prevăzute în acest scop vizite exemplificative la peste 850 de proiecte care au primit sprijin nerambursabil prin PNDR în România, dar și în alte țări ale Uniunii Europene. Din cei peste 2.000 de multiplicatori naționali, în funcție de performanțele obținute în multiplicarea informațiilor, 60 vor fi selectați să participe la vizitele exemplificative organizate în afara țării. Multiplicatorii care aderă la rețeaua nou creată trebuie să conceapă un plan de lucru și să organizeze, pe baza informațiilor primite despre procedura de accesare și derulare a finanțărilor europene, mai multe acțiuni de comunicare pentru locuitorii din mediul rural (conferințe tematice, întâlniri de informare despre PNDR, puncte de informare în cadrul târgurilor regionale, prezentarea unor proiecte identificate ca exemple de bună practică în presa locală, prezentări despre PNDR susținute în cadrul evenimentelor etc.). Tot în cadrul acestei campanii va fi lansată o platforma web care va servi ca sursa de informare pentru multiplicatori, dar și pentru publicul larg. Platforma online de informare va include atât informații utile pentru activitatea curentă a multiplicatorilor, cât și prezentări ale celor mai reușite activități de comunicare dezvoltate în rețea și ale celor mai activi și eficienți multiplicatori.