Seminar pentru oamenii de afaceri vâlceni


• principalele teme abordate au vizat atragerea fondurilor europene și creșterea competitivității economice

Joi, într-o cunoscută locație din Râmnicu Vâlcea, oamenii de afaceri din județul nostru și-au dat întâlnire cu prilejul seminarului interactiv intitulat Programul Sectorial Operațional „Creșterea competitivității economice” – instrument în sprijinul competitivității întreprinderilor. La eveniment au fost prezente peste 50 de persoane interesate de modul în care se pot atrage fondurile europene, dar și cum acestea pot fi utilizate pentru maximizarea profitului. Discuțiile ample, interactive, purtate între organizatorii evenimentului și oamenii de afaceri au vizat teme complexe precum transparența, economicitatea, totul fiind canalizat pe obținerea de plus valoare. Conform spuselor celor care au derulat acest proiect, principiile regăsite de participanți în documentele prezentate au fost preluate din legislația Uniunii Europene. Acestea au fost de un mare ajutor, oamenii cu inițiativă prezenți la discuții remarcând utilitatea informațiilor oferite.

Mai trebuie amintit faptul că, în prima parte a seminarului, participanții au obținut informații prețioase în ceea ce privește procedura simplificată de achiziții pentru beneficiarii privați. Au fost abordate aspecte precum modul de aplicare a acestei proceduri, conținutul dosarului de achiziții, precum și cele mai frecvente erori care pe care le comit cei care depun astfel de dosare. În cea de-a doua parte, participanții au avut posibilitatea de a afla amănunte interesante despre mecanismul de rambursare a cheltuielilor: modul în care se face o cerere de rambursare, graficul de depunere a cererilor de rambursare, mecanismul decontării cererilor de plată și cum se întocmește o cerere de plată.

Acest seminar interactiv a fost desfășurat în conformitate cu prevederile Regulamentului Comisiei Europene nr. 1828/2006 și în acord cu prevederile Planului de Comunicare pentru Programul Operațional Sectorial „Creșterea Competitivității Economice”.