„Rezultatele elevilor sunt rezultatele sistemului de învăţământ”
• afirmă consilierul judeţean Laurenţiu Popa
Rezultatele slabe înregistrate de elevii români la examenul de bacalaureat din acest an au dat naştere la numeroase discuţii şi controverse în mediul politic, dar şi-n mijlocul oamenilor simpli. În opinia consilierului judeţean Laurenţiu Popa, rolul statului este dublu în domeniul educaţiei: să asigure egalitatea în faţa legii, adică respectarea regulilor; să asigure egalitatea de şanse, adică să îi sprijine pe cei slabi, pe cei defavorizaţi, pe cei mai puţin capabili, fără însă a-i trage înapoi pe cei puternici, pe premianţi. „Ministerul Educaţiei nu şi-a îndeplinit decât jumătate din rol, din menire… Cei slabi au fost penalizaţi – nu la examen, ci pe parcursul anilor de educaţie – fără ca statul să îi ajute să îşi depăşească condiţia. Conform unui sondaj IRES, 42% dintre români susţin că elevii sunt vinovaţi pentru eşecul la examene. Fără îndoială că şi elevii au o parte din vină… Totuşi, 58% dintre români, adică majoritatea, consideră că vina nu este a elevilor. Elevul este rezultatul sistemului, elevul este fructul; or, nu fructul este vinovat pentru că nu a crescut cum trebuie”, a comentat consilierul PSD.