„Rezultatele elevilor sunt rezultatele sistemului de învăţământ”


popa_laurentiu• afirmă consilierul judeţean Laurenţiu Popa

Rezultatele slabe înregistrate de elevii români la examenul de baca­laureat din acest an au dat naştere la numeroase discuţii şi controverse în mediul politic, dar şi-n mijlocul oa­menilor simpli. În opinia consilierului judeţean Laurenţiu Popa, rolul statului este dublu în domeniul educaţiei: să asigure egalitatea în faţa legii, adică respectarea regulilor; să asigure ega­litatea de şanse, adică să îi sprijine pe cei slabi, pe cei defavorizaţi, pe cei mai puţin capabili, fără însă a-i trage înapoi pe cei puternici, pe premianţi. „Ministerul Educaţiei nu şi-a îndeplinit decât jumătate din rol, din menire… Cei slabi au fost penalizaţi – nu la examen, ci pe parcursul anilor de educaţie – fără ca statul să îi ajute să îşi depăşească condiţia. Conform unui sondaj  IRES, 42% dintre români susţin că elevii sunt vinovaţi pentru eşecul la examene. Fără îndoială că şi elevii au o parte din vină… Totuşi, 58% dintre români, adică majoritatea, consideră că vina nu este a elevilor. Elevul este rezultatul sistemului, elevul este fructul; or, nu fructul este vinovat pentru că nu a crescut cum trebuie”, a comentat consilierul PSD.