Prin Formularul de contact din SPV se pot transmite documente care nu sunt încă digitalizate


Reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală au anunțat contribuabilii că toate documentele care nu sunt încă digitalizate/ disponibile în format electronic se pot transmite prin intermediul Formularului de contact accesibil în serviciul Spațiul Privat Virtual. Este important de știut că, pentru transmiterea acestor documente, contribuabilii trebuie să selectează categoria „Asistență și îndrumare de specialitate în domeniul fiscal”.
„Reamintim că, de la 1 martie 2022, transmiterea cererilor, înscrisurilor sau a oricăror altor documente către organele fiscale de către contribuabilii/ plătitorii persoane juridice, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică, precum şi persoane fizice care desfăşoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent se va face exclusiv prin intermediul Spaţiului Privat Virtual. Menționăm că, pentru a nu exista dificultăți în transmiterea cererilor, înscrisurilor sau a oricăror altor documente către organele fiscale, Centrul Național pentru Informații Financiare a procedat la ridicarea limitei maxime a fișierelor ce pot fi atașate formularului de contact, de la 5 MB la 10 MB”, au anunțat reprezentanții ANAF prin intermediul unui comunicat de presă.
Pentru a facilita transmiterea documentelor, contribuabililor le este recomandat să aibă în vedere următoarele aspecte:
• scanarea la rezoluție maxim 300 dpi;
• eliminarea automată a paginilor albe (goale);
• scanarea în alb-negru;
• scanarea într-un fișier format PDF;
• comprimarea fișierului PDF.
• Material realizat cu sprijinul Serviciului comunicare, relații publice și mass media al ANAF