Noutăţi pentru beneficiarii AM POSDRU
• AM POSDRU informează beneficiarii că se deleagă implementarea şi gestionarea proiectelor de grant, a proiectelor strategice şi a proiectelor de ajutor de stat finanţate în cadrul Domeniilor Majore de Intervenţie 5.2 şi 6.1 către Organismele Intermediare Regionale POSDRU
CCI anunţă că, având în vedere modificarea Documentului Cadru de Implementare a Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, prin semnarea Ordinului comun al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al ministrului afacerilor europene nr. 654/311/23.04.2012 pentru modificarea Ordinului comun al ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse şi al ministrului economiei şi finanţelor nr.79/384/2008 privind aprobarea Documentului Cadru de Implementare a Programului Operaţional Sectorial „Dezvoltarea Resurselor Umane”, 2007-2013, pentru asigurarea unei implementări eficiente a programului, cât şi pentru consolidarea capacităţii de absorbţie a fondurilor gestionate prin POSDRU, respectiv modificarea şi completarea acordurilor de delegare de funcţii privind implementarea Programului Operaţional Sectorial „Dezvoltarea Resurselor Umane”, 2007-2013, încheiate cu cele 8 Organisme Intermediare Regionale desemnate, a fost aprobată delegarea implementării şi gestiunii proiectelor de grant, a proiectelor strategice şi a proiectelor de ajutor de stat finanţate în cadrul Domeniilor Majore de Intervenţie 5.2 şi 6.1 către Organismele Intermediare Regionale POSDRU.
Potrivit sursei citate, în perioada imediat următoare, AM POSDRU va asigura derularea corespunzătoare a procesului de delegare a proiectelor finanţate în cadrul Domeniilor Majore de Intervenţie 5.2 şi 6.1 către Organismele Intermediare Regionale.
Actele adiţionale/notificările/cererile de rambursare aferente proiectelor finanţate în cadrul Domeniilor Majore de Intervenţie 5.2 şi 6.1, depuse la registratura AMPOSDRU în perioada 9.07.2012-20.07.2012 nu vor fi verificate/procesate de AMPOSDRU. Documentele menţionate la punctul 1 vor fi verificate/procesate de către personalul Organismului Intermediar Regional POSDRU delegat/desemnat după repartizarea, respectiv preluarea în gestiune a fiecărui proiect aferent DMI 5.2 şi DMI 6.1 de către Organismul Intermediar Regional POSDRU responsabil, prin încheierea unui act adiţional tripartit AMPOSDRU – OIR POSDRU delegat – Beneficiar; Prin excepţie de la prevederile de mai sus, vor fi verificate/procesate documentele care se încadrează în următoarele situaţii: îndeplinirea condiţiilor impuse de contractul de finanţare, şi anume respectarea termenului de depunere a primei cereri de rambursare sau a cererii de rambursare finale, aceste termene fiind îndeplinite în interiorul perioadei 9.07.2012-20.07.2012; modificările contractuale (acte adiţionale/notificări) aferente contractelor de finanţare, care, în perioada 9.07.2012-20.07.2012, finalizează perioada de implementare a Proiectului; documentele depuse de beneficiari ca răspuns la clarificările solicitate de AMPOSDRU pentru acte adiţionale/notificări/cereri de rambursare înregistrate anterior datei de 9.07.2012; certificate de atestare fiscală în vederea semnării contractelor de finanţare aferente cererii de propuneri de proiecte nr.110, Domeniul Major de Intervenţie 5.2.