Noutăţi pentru beneficiarii AM POSDRU


• AM POSDRU informează beneficiarii că se deleagă implementarea şi gestionarea proiectelor de grant, a proiectelor strategice şi a proiectelor de ajutor de stat finanţate în cadrul Domeniilor Majore de Intervenţie 5.2 şi 6.1 către Organismele Intermediare Regionale POSDRU

CCI anunţă că, având în vedere modificarea Documentului Ca­dru de Implementare a Programului Operaţional Sectorial Dez­voltarea Resurselor Umane, prin semnarea Ordinului comun al mi­nistrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al ministrului afa­ce­rilor europene nr. 654/311/23.04.2012 pentru modificarea Ordinului comun al ministrului muncii, familiei şi egalităţii de şanse şi al ministrului economiei şi finanţelor nr.79/384/2008 privind aprobarea Documentului Cadru de Implementare a Programului Operaţional Sec­torial „Dezvoltarea Resurselor Umane”, 2007-2013, pentru asi­gu­rarea unei implementări eficiente a programului, cât şi pentru con­solidarea capacităţii de absorbţie a fondurilor gestionate prin POSDRU, respectiv modificarea şi completarea acordurilor de delegare de funcţii privind implementarea Programului Operaţional Sectorial „Dezvoltarea Resurselor Umane”, 2007-2013, încheiate cu cele 8 Organisme Intermediare Regionale desemnate, a fost apro­bată delegarea implementării şi gestiunii proiectelor de grant, a proiectelor strategice şi a proiectelor de ajutor de stat finanţate în cadrul Domeniilor Majore de Intervenţie 5.2 şi 6.1 către Organis­mele Intermediare Regionale POSDRU.

Potrivit sursei citate, în perioada imediat următoare, AM POS­DRU va asigura derularea corespunzătoare a procesului de dele­ga­re a proiectelor finanţate în cadrul Domeniilor Majore de Intervenţie 5.2 şi 6.1 către Organismele Intermediare Regionale.

Actele adiţionale/notificările/cererile de rambursare aferente proiectelor finanţate în cadrul Domeniilor Majore de Intervenţie 5.2 şi 6.1, depuse la registratura AMPOSDRU în perioada 9.07.2012-20.07.2012 nu vor fi verificate/procesate de AMPOSDRU.  Docu­men­tele menţionate la punctul 1 vor fi verificate/procesate de către personalul Organismului Intermediar Regional POSDRU dele­gat/de­semnat după repartizarea, respectiv preluarea în gestiune a fiecărui proiect aferent DMI 5.2 şi DMI 6.1 de către Organismul Intermediar Regional POSDRU responsabil, prin încheierea unui act adiţional tripartit AMPOSDRU – OIR POSDRU delegat – Bene­ficiar; Prin excepţie de la prevederile de mai sus, vor fi verifica­te/procesate documentele care se încadrează în următoarele situaţii: îndeplinirea condiţiilor impuse de contractul de finanţare, şi anume respectarea termenului de depunere a primei cereri de rambursare sau a cererii de rambursare finale, aceste termene fiind îndeplinite în interiorul perioadei 9.07.2012-20.07.2012; modificările contractuale (acte adiţionale/notificări) aferente contractelor de finanţare, care, în perioada 9.07.2012-20.07.2012, finalizează peri­oa­da de implementare a Proiectului; documentele depuse de bene­­­fi­ciari ca răspuns la clarificările solicitate de AMPOSDRU pentru acte adiţionale/notificări/cereri de rambursare înregistrate anterior datei de 9.07.2012; certificate de atestare fiscală în vederea sem­nă­rii contractelor de finanţare aferente cererii de propuneri de pro­iecte nr.110, Domeniul Major de Intervenţie 5.2.