Emilian FRÂNCU doreşte scăderea TVA-ului pentru publicitatea prin presă


Î N T R E B A R E

Adresată: Ministerului Finanţelor Publice

Domnului ministru: Gheorghe IALOMIŢEANU

Emilian-Francu1Domnule ministru,

Tot mai multe instituţii media au falimentat lăsând fără loc de muncă sute de jurnalişti. Criza a generat o lipsă de cash-flow la toate firmele care în acest moment, nu-şi mai permit să îşi facă publicitate (toate companiile încear­că să scadă la maxim cheltuielile) şi din cauza TVA-ului, 24% (care măreşte „artificial” suma de bani care este plătită pentru contracte).

Acest lucru se răsfrânge negativ asupra posibilelor surse de finanţare a publicaţiilor media. În acest moment instituţiile media suferă de 2 ori rigorile dramatice ale crizei economice din România (în primul rând direct ca orice societate comercială şi în al doilea rând ca posibile beneficiare ale unor contracte de publicitate al căror număr şi valoare este în continuă scădere).

Vă rog, domnule ministru, să îmi comunicaţi dacă nu vi se pare oportun ca începând cu 2012, publicitatea prin presă să beneficieze de TVA scăzut în valoare de 9%, ceea ce ar duce la revigorarea unui sector care asigură, printre altele, şi evoluţia spre normalitate a democraţiei în România (aşa cum s-a procedat în cazul industriei I.T.).

Solicit răspuns verbal şi scris.

Senator,

Emilian FRÂNCU