Consiliul Județean și-a orientat mărunțișul spre drumul dintre Bunești și Ocnele Mari


Ion-Calea4• legislativul a votat proiectul privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice, faza studiu de fezabilitate, pentru realizarea obiectivului de investiţii: “Reabilitare şi modernizare DJ 650 DN 67- Ocnele Mari – Buneşti, km. 5+800 -11+000” • „Nebănuite sunt și căile politicului” trebuie să se fi convins și Ion Cîlea, cel care ieri se lupta cu liberalii pentru asfalt dat portocaliilor, iar azi trebuie să-i împace, în vreun fel, și pe noii săi aliați din PNL

Mircea-PoenaruSe întâmpla în urmă cu mai bine de jumătate de an. O scenă demnă de modul cum se face administrație pe la noi, prin Vâlcea. De-o parte, liderul CJ, Ion Cîlea. De cealaltă parte, Mircea Poe­naru, veșnicul viitor „vice” al Consiliului. Între ei, evident, o roabă de asfalt. ­Libe­ralul cerea ca destinația minunii negre și aburinde să fie drumul dintre Pietrari și Băile Govora, două localități cu primari galbeni. Prins într-o alianță contorsionată de interese și presiuni, Cîlea trăgea pentru drumul care aduna un pesedist și-un porto­caliu, că doar de-aia erau aliați. Dis­puta de la micro­foa­nele sălii de șe­dințe mirosea a înfrângere pentru Poenaru care, într-o ultimă ins­tan­ță, face apel la presă pentru a demonstra că obiectivul propus de el este mai im­portant, mai profitabil și chiar mai lung… Lovit în orgoliul mărimii, mas­cu­lul politic Ion Cîlea n-avea cum să nu riposteze, chiar dacă ridicolul inun­dase demult po­le­mica. Ajutat de voturile PDL-ului, acesta a strivit orice pre­tenție liberală. Săp­tămâna aceas­ta, însă, primul pese­dist al județului a trebuit să înghită în sec atunci când le-a trecut liberalilor pe sub nas proiectul prin care modernizarea drumului din­tre Bunești și Ocnele Mari prinde viață, demonstrând că politica este nu numai o artă a compromisului total, dar și a compromiterii… În fapt, în docu­­mentația oferită colegilor de Con­si­liu, Cîlea amintește cum: „În “lista de dotări independente şi alte chel­tuieli de investiţii pe anul 2011 cu finanţare din credite bancare interne”, aprobată prin Hotărârea Consiliului Judeţean Vâlcea nr. 42 din 31 martie 2011, la capitolul 84-Transporturi, subcapitolul C: “Alte chel­tuieli de in­vestiţii”, punctul 3 d): “Chel­tu­ieli privind consolidarea şi intervenţiile pentru prevenirea sau înlăturarea efectelor produse de ­acţiuni accidentale şi calamităţi natu­rale – cutremure, inun­daţii, alunecări, prăbuşiri şi tasări de teren, incendii, accidente tehnice, pre­cum şi alte cheltuieli asimilate investi­ţiilor” este pre­văzut şi obiectivul de inves­tiţii: “Reabilitare şi modernizare DJ650 DN 67 – Ocnele Mari – Buneşti, km. 5+800 – 11 +000”. Drumul jude­ţean 650 DN 67 – Ocnele Mari – Bu­neşti este am­plasat pe teritoriul oraşului Ocnele Mari şi al comunei Buneşti, având o lungime totală de 11,000 km. Acest drum judeţean reprezintă cea mai scurtă legătură a locuitorilor comunei Buneşti cu oraşul Ocnele Mari şi, im­plicit, cu municipiul Rm. Vâlcea. Prin H.C.J. Vâlcea nr. 59 din 30 aprilie 2009, s-a aprobat documentaţia teh­nico – economică, faza SF, pentru obiectivul de investiţii: “Reabilitare şi modernizare DJ 650 DN 67- Ocnele Mari – Buneşti, km. 5+800 – 11 +000”. În vederea folosirii ­efi­­ci­ente a fon­du­ri­lor băneşti şi înca­drării în stan­dardele de cost elaborate de Ministerul Dezvol­tării Regionale şi Turismului şi apro­bate prin Hotărârea Guvernului nr. 363/2010 privind apro­ba­rea stan­dar­delor de cost pentru obiective de investiţii finanţate din fon­duri publice cu modificările şi com­pletările ulte­rioare, şi ținând cont de constrângerile bugetare şi din acest an, se impune revederea soluţiei teh­nice aprobate iniţial pentru realizarea obiectivului “Reabilitare şi moder­ni­zare DJ650 DN67- Ocnele Mari – Bu­neşti, km. 5+800-11 +000”. Redu­ce­rea valorii totale de la suma de 12.259.820 lei la suma de 10.024.057 lei fondurilor are în vedere modificarea soluţiei tehnice, prin renunţarea la stratul de legătură din binder BAD 25, în grosime de 5 cm şi realizarea numai a două straturi din mixtură asfaltică AB 2 – 6 cm şi beton asfaltic BA 16 – 4 cm pe fundaţie de piatră spartă, În gro­sime de 25 cm. Urmare celor pre­zen­tate, supu­nem apro­bării Consiliului Ju­deţean Vâlcea, modificarea indica­torilor teh­nico-economici ai obiectivu­lui investiţii “Reabilitare şi modernizare DJ 650 DN 67 – Ocnele Mari – Buneşti, km. 5+800 – 11+000”, faza studiu de fezabilitate.” Dincolo de argumentele lui Ion Cîlea, trebuie menționat și că fi­nan­­ţarea investiţiei se va face din bu­getul propriu al judeţului, de la bugetul de stat(din fondul de rezervă la dispoziţia Guver­nului, fondul de inter­venţie la dispoziţia Guvernului), credite bancare interne şi din alte surse constituite, potrivit legii.