Cine stabileşte destinul OLTCHIM?


• finele anului aduce numele firmei care va desemna viitorul manager al combinatului

oltchimPrintr-un comunicat oficial de presă, Ministerul Economiei anunţă pentru sfârşitul acestui an organizarea unei licitaţii care să stabilească numele firmei care va face selecţia viitorului manager privat al combi­natului chimic.

„Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri are ca obiectiv atra­ge­rea celor mai performante firme de exe­cu­tive search la nivel internaţional în vederea selectării unui CEO pentru companiile de stat incluse în prima etapă a procedurii, res­pectiv pentru societăţile Oltchim, Electrica, Hidroelectrica şi Romarm. Pentru a aduce, în Romania, companii experimentate la pro­cesul de selecţie a viitorilor manageri au fost stabilite criterii foarte riguroase de participare la licitaţiile care vor fi organizate la sfârşitul lunii decembrie: participanţii trebuie să aibă minim 30 de birouri în lume şi cel puţin 10 birouri în Europa şi o medie a cifrei de afaceri pe ultimii trei ani de minim 40 milioane euro. În cazul unei asocieri, me­dia cifrei de afaceri a fiecărui asociat trebuie să fie de minim 10 milioane euro pe ultimii trei ani”, se menţionează în comunicat.

Prin stabilirea acestor criterii MECMA (asistat de consultantul său) are drept prin­ci­pal obiectiv selectarea celor mai valo­roa­se firme de executive search, recunoscute ca atare în mediul de afaceri internaţional datorită expertizei, cifrei de afaceri şi rezultatelor obţinute, dar şi motivarea acestora de a participa în proiect – pentru a asigura recrutarea cu succes a unor CEO experimentaţi, capabili să administreze în mod optim companiile de stat implicate.

„În cazul societăţilor Electrica Furnizare si Oltchim, pentru care va fi început procesul de privatizare, scopul este de a le pregăti pentru acest proces, în vederea obţinerii unui preţ cât mai bun din vânzarea pachetelor relevante de acţiuni. În docu­men­taţia pentru licitaţie este prevăzut un preţ maxim de achiziţie a acestor servicii, res­pectiv suma de 250.000 euro pentru fie­care contract, dar această valoare este una estimativă. Toate procedurile de achiziţie publică impun obligativitatea menţionării în documentaţia de licitaţie a unei valori estimate a serviciilor/produselor contrac­ta­te, valoare maximă, care nu poate fi de­pă­şită de nici un ofertant. În mod obişnuit, în cadrul licitaţiilor publice organizate în con­for­mitate cu prevederile legale, preţul de achi­ziţie a fost mai mic decât preţul estimat, ca urmare a competiţiei între participanţii la licitaţie.”

Valoarea finală a contractului nu in­clu­de doar serviciile propriu-zise de recrutare managerilor. Prin acest contract vor fi aco­perite serviciile oferite de firma de executive search pe întreaga perioadă a contractului, precum şi serviciile aferente unei perioade suplimentare de garanţie de 12 luni. De asemenea, această valoare urmează să acopere toate costurile proiectului: cheltuieli de deplasare, cazare şi costurile aferente interviurilor, atât pentru reprezentanţii com­paniei de executive search, cât şi pentru candidaţii selectaţi în etapa finală – pe perioada contractului şi pentru perioada de garanţie de 12 luni.

Firmele de recrutare vor avea la dispoziţie 3 săptămâni (termen limită 23 de­cembrie 2011) pentru a depune documen­ta­ţia necesară si oferta pentru licitaţie şi au rolul de a realiza selectarea viitorilor ma­na­geri, în concordanţă cu obiectivele şi profilul fiecărei companii. La finalul procedurii, firmele de recrutare vor propune repre­zen­tanţilor MECMA, o lista scurtă cu manageri, pentru fiecare dintre companiile selectate.