Drumul de la Obârșia Lotrului până la Curpăt va rămâne deschis și pe timp de iarnă


Marți, 2 noiembrie 2021, după orele prânzului, reprezentanții Prefecturii Vâlcea ne-au anunțat că a fost adoptată o decizie în privința funcționalității unui sector al Drumului Național 67 C (Transalpina), care va fi deschis circulației rutiere și în perioada iernii. În concret, este vorba despre tronsonul de aproape opt kilometri lungime, care leagă Obârșia Lotrului (Vâlcea) și Curpăt (Alba).
Decizia a fost adoptată în urma consfătuirilor realizate între cei doi prefecți ai județelor amintite și are rolul de a facilita accesul turiștilor către stațiunile montane din cele două județe. În acest sens, a fost semnat un protocol între direcțiile regionale de drumuri și poduri Craiova și Cluj, în vederea menținerii acestui sector de drum în stare de viabilitate și pe perioada sezonului rece, când șoseaua Transalpina este de regulă închisă.
„Este pentru prima dată de la deschiderea acestei șosele montane, printre cele mai spectaculoase din România și cu peisaje absolut încântătoare, când Drumurile Naționale deszăpezesc și permit circulația pe timpul iernii pe un traseu destul căutat de iubitorii muntelui. Chiar dacă se va circula doar pe timpul zilei, sunt convins că turiștii vor găsi utilă această variantă de a ajunge în stațiunile montane din munții Parâng, pentru a schia sau pentru relaxare. Practice drumul de la Alba Iulia sau Șebeș către Voineasa va fi cu peste 100 de kilometri mai scurt decât varianta pe Valea Oltului. Este un prim demers pe care l-am făcut pentru a dezvolta turismul din Vâlcea și pe timpul iernii și îmi exprim speranța că, în următorii ani, se vor găsi și soluțiile ca pe toată șoseaua Transalpina să se poată circula măcar pe timpul zilei în tot timpul anului”, au fost vorbele lui Sebastian Fârtat, prefectul județului Vâlcea.

Ce prevede protocolul care va ține deschis acest sector de drum pe timpul iernii?

Întâlnirea care s-a desfășurat între reprezentanții Regiei Regionale de Drumuri și Poduri Cluj (de care ține județul Alba) și cea din Craiova (la care este arondată Vâlcea) a avut scopul de a concepe un protocol prin care se va stabili exact cum se va desfășura activitatea de deszăpezire. Astfel, s-au stabilit următoarele:
• DRDP Craiova, prin SDN Râmnicu Vâlcea, va acționa pe sectorul de drum DN 67C km 61+160 – 75+200, iar DRDP Cluj, prin SDN Alba, va acționa pe sectorul de drum DN 67C km 75+200 – 79+200, deoarece între limitele de județe nu există spațiu de întoarcere a autovehiculelor;
• fiecare DRDP, pe aceste sectoare, va asigura în permanență informarea privind starea părții carosabile;
• fiecare DRDP este de acord că circulația va fi închisă pe timpul nopții în intervalul 18.00-08.00, restricții de tonaj 7,5 tone și de viteză de 30 km/h;
• circulația va fi restricționată, în funcție de condițiile meteorologice (ceață, ploi torențiale, furtună, ninsori etc.) și ca urmare a unor fenomene cum sunt căderile de stânci și ebulmentele pe sectorul de drum DN 67C km 61+160 – km 79+200;
• în timp de coduri galbene, portocalii și roșii (viscol, ninsoare abundentă etc) nu se va interveni în cazul în care viteza vântului în timpul viscolului depășește 30 km/h, iar zăpada spulberată se depune în urma utilajelor de deszăpezire;
• în urma intervențiilor de deszăpezire pe tot sectorul menționat, drumul va fi menținut în stare de viabilitate corespunzătoare circulației în condiții de iarnă;
• pe sectorul de DN 67C km 75+200-79+200, pe care îl va administra SDN Alba, este nevoie de șase persoane pentru asigurarea permanenței și informare, două utilaje multifuncționale cu lamă și un încărcător (materiale sare – 400 tone și nisip – 500 tone);
• pe sectorul de DN 67C km 61+160 – 75+200, pe care îl va administra SDN Râmnicu Vâlcea, este nevoie de șase persoane pentru asigurarea permanenței și informare, patru utilaje multifuncționale cu lamă și un încărcător (materiale sare – 700 tone și nisip – 600 tone).
Material realizat cu sprijinul Prefecturii Vâlcea