Din ce în ce mai departe… „Autostrada din vis” se întoarce la studiul de fezabilitate!


Guvernul alocă, anul acesta, 21,4 milioane de lei proiectului de revizuire a studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti. Vă reamintim că în cursul anului 2015 contractul  a fost semnat în 2015 pentru suma de 29 de milioane de lei. Din aceşti bani, până acum, s-a achitat, în 2016,doar avansul de 3,3 milioane de lei.
Contractul semnat cu asocierea Spea-Tecnic este însă suspendat din decembrie 2016 pentru o perioadă de trei luni. Surse din domeniu au menţionat pentru ECONOMICA.NET faptul că acest contract a fost suspendat chiar cu o zi înainte să expire, astfel încât asocierea „să nu intre pe penalităţi”. Contractul prevede penalităţi de 0,05% din valoarea lucrărilor pentru fiecare zi de întârziere. În noiembrie 2016 a fost avizat traseul pentru ultimele secţiuni ale autostrăzii Sibiu – Piteşti, după cum urmează: Secţiunea 2  (Boiţa – Racoviţă, de la km 15+000 la km 43+000); Secţiunea 3 (Racoviţă – Văleni, de la km 43+000 la km 72+000). Astfel, traseul întreg al Autostrăzii Sibiu – Pitești, în lungime de aproximativ 123 km, este: Secțiunea 1, Sibiu – Boița, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura între DN 7 (Defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente; Secțiunea 2, Boița – Racoviță de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boița cu localitatea Racoviță; Secțiunea 3, Racoviță – Văleni de la km 43+000 la km 72+000, asigura continuitatea   autostrăzii prin Valea Băiașului făcând conexiunea dintre Defileul Oltului și Defileul Văii Topologului; Secțiunea 4, Văleni – Curtea de Argeș, de la km 72+000 la km 90+000 traversează Valea Topologului, face conexiunea cu localitatea Curtea de Argeș; Secțiunea 5, Curtea de Argeș – Pitești, de la km 90+000 – km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeș cu orașul Pitești și autostrada existentă prin valea Argeșului; Secțiunea 6, această secțiune constă în reabilitarea a 14 km de Drum Național, respectiv DN 73C fiind drum de legătură între Nodul Rutier Tigveni și Râmnicu Vâlcea, precum și construcția a 2,5 km de drum nou.