Du-te la...

Curierul de Vâlcea pe YouTubeRSS Feed

30 iulie 2021

Când multe prețuri doar cresc, EXISTĂ ȘI TARIFE CARE SE «PRĂBUȘESC»


Reprezentanții Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) au venit cu informații importante în ceea ce privește tarifele pentru terminarea apelurilor fixe și mobile de pe teritoriul național. Astfel, începând cu 1 iulie 2021, operatorii de telefonie mobilă care activează pe piaţa din România vor practica un tarif de 0,7 eurocenți/minut pentru terminarea apelurilor mobile, iar operatorii de telefonie fixă un tarif de 0,078 eurocenți/minut pentru terminarea apelurilor fixe. Această măsură este conformă prevederilor Regulamentului Delegat (UE) 2021/654 al Comisiei Europene, ce stabilește tarifele maxime de terminare care vor putea fi aplicate de operatori.
Regulamentul Comisiei Europene este obligatoriu și se aplică direct, fără a necesita transpunere în legislația națională.

Scăderea tarifelor continuă până în anul 2024!

Tariful de terminare a apelurilor mobile este cu aproape 8% mai mic față de cel practicat până acum și va fi perceput de către toţi operatorii de telefonie mobilă desemnați cu putere semnificativă pe piaţa serviciilor de terminare a apelurilor la puncte mobile în propriile reţele publice de telefonie.
Regulamentul Comisiei Europene stabilește și tarifele pentru următorii ani, ce se vor aplica și în România astfel:
• 0,55 eurocenți/minut în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2022;
• 0,4 eurocenți/minut în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2023;
• 0,2 eurocenți/minut de la 1 ianuarie 2024.

Tariful maxim pentru terminarea apelurilor fixe

Tariful de terminare a apelurilor fixe este cu aproximativ 20% mai mic față de cel practicat până acum. Regulamentul Comisiei Europene prevede o nouă scădere a tarifului maxim pentru terminarea apelurilor fixe de la 1 ianuarie 2022, când va ajunge la 0,07 eurocenți/minut.

Ce este tariful de terminare

Tariful de terminare reprezintă preţul plătit de un furnizor de servicii de telefonie altui operator în reţeaua căruia este terminat apelul efectuat de proprii utilizatori. Acest preţ se regăseşte în tariful perceput utilizatorului final care iniţiază apelul.

Despre ANCOM

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) este instituția care protejează interesele utilizatorilor de comunicații din România, prin promovarea concurenței pe piața de comunicații, administrarea resurselor limitate, încurajarea investițiilor eficiente în infrastructură și a inovației. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitați www.ancom.org.ro, www.portabilitate.ro și www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro. Pentru a consulta acoperirea cu servicii de voce mobilă a localităților, drumurilor naționale și județene din România, accesați www.aisemnal.ro.
Sursă foto: Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații
Material realizat cu sprijinul Biroului de Presă al ANCOM

Etichete: , , , ,

Poți comenta aici

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Alte articole de la Comunicate