Asigurații vâlceni din sănătate, reticenți în privința dosarului electronic


Fiecare asigurat din sistemul de sănătate poate solicita medicului de familie dosar electronic. Este vorba despre un sistem care conține tot istoricul medical al pacientului și poate fi accesat la fiecare furnizor de servicii medicale în baza unui PIN. Totuși, pentru a funcționa, dosarul trebuie să primească acceptul asiguratului, iar, deocamdată, la nivelul județului Vâlcea, nu s-a înregistrat nicio solicitare în acest sens.
„E o reticență privind confidențialitatea datelor. Dacă asiguratul nu dorește să primească un cod sau un PIN, medicul de familie nu-l poate obliga. Nu știm însă ce disponibilitate au, în acest sens, în medicii de familie. Ideea e că având acest dosar electronic, nu mai e nevoie să răspunzi la toate întrebările puse de medic. Introduci codul și medicul poate vedea tot istoricul tău medical. Dacă apare dosarul electronic, informațiile despre pacienți se vor afla în sistem, iar foarte multor persoane le vor fi restricționate anumite drepturi. Cel mai banal, acela de a conduce autovehicule”, ne-a declarat Roxana Paraschiv, președinte-director CAS Vâlcea.
Asigurații care doresc să utilizeze acest drept, nu trebuie decât să meargă la medicul de familie și să solicite inițierea dosarului electronic.