9 tuneluri pe autostrada care va tranzita Vâlcea!


• ministrul Transporturilor a afirmat zilele trecute că traseul tronsonului Sibiu – Piteşti din autostrada A1 va trece aproape de Călimăneşti, realizând legătura cu Rm. Vâlcea
tunelO veste bună pentru judeţul Vâlcea a apărut vineri, pe fluxurile naţionale de ştiri; ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a declarat că a fost ales „traseul 3” din cele cinci propuse pentru construcţia autostrăzii Piteşti – Sibiu, cel mai aşteptat proiect de infrastructură care ar putea fi realizat până în 2020. Tronsonul Sibiu – Piteşti este singurul care lipseşte integral din autostrada A1 care leagă Bucureştiul de Europa, la graniţa cu Ungaria. Toate celelalte tronsoane au fost finalizate sau vor fi terminate în cursul anului viitor. „Bucata” Sibiu – Piteşti are o lungime de 116 kilometri şi un cost estimat de 2 miliarde de euro, din care 85% vor fi suportaţi de Uniunea Europeană. „Traseul 3 este o zonă care nu atrage mari probleme sau orgolii, pentru că tronsoanele de mijloc sunt peste munte şi nu hotărâm dacă trecem printr-o localitate sau alta, ci dacă mergem pe o vale sau alta”, a declarat ministrul Costescu.
Traseul 3 porneşte de la capătul actualei autostrăzi Bucureşti – Piteşti, în zona Bascov, continuând către Curtea de Argeş. De acolo se va continua către un nod rutier în comuna Tigveni, unde se va intersecta cu Drumul Judeţean 678A, care leagă acum Curtea de Argeş de Râmnic, prin E81, după care va urca urcă spre satul Văleni. Traseul autostrăzii va vira apoi spre vest, urmând a fi construite două tuneluri (de 500 şi 700 de metri lungime), ajungând pe Valea Oltului, la Călimăneşti. Astfel,  se va conecta şi Râmnicul la autostradă!â
Pe Valea Oltului va apărea cea mai lungă succesiune de tuneluri (de 600, 1.150, 1.400, 250, 250, 650 şi 2.800 de metri). Următorul nod rutier al A1 va fi în apropierea comunei vâlcene Racoviţa, după care drumul continuă pe Valea Oltului până la Boiţa, unde în viitor va fi construită legătura cu autostrada Făgăraş – Sibiu. În fine, ultimul nod rutier este la Veştem, unde se intersectează cu actualul drum Sibiu – Braşov, după care se va realiza conexiunea cu actuala centură a Sibiului construită deja. Mai trebuie spus că termenul de finalizare este anul 2020, startul lucrărilor urmând a avea loc abia în 2017, întrucât studiile de fezabilitate vor fi terminate la jumătatea anului viitor.